egy kék pólós nő áll a sárga fal előtt
Fotó: Krakenimages.com / Shutterstock

9 legjobb étel az agy és a memória frissen tartására

Egészséges ételekkel szeretnéd felturbózni az agyadat és a memóriádat, de nem tudod, hogy mik a megfelelők a célra? A listán szereplő 9 étel biztosan segíteni fog!



Az agyad a tested vezérlőközpontja, bármit teszel vagy érzel, az az agyad hathatós közreműködésével megy végbe. Éppen ezért nagyon fontos, hogy az agyat kiváló állapotban tartsd. Lehet, hogy nem is gondolnád, de az elfogyasztott élelmiszerek nagy szerepet játszanak az agy frissességének megőrzésében, továbbá javíthatják a memóriát és a koncentrációt is. Következzen most 9 élelmiszer, ami a célnak tökéletesen megfelel.

Ez is érdekelhet: Egy napi 10 perces egyszerű gyakorlattal felturbózhatod az agyműködésedet

1. Hal

lazacos szendvics

Fotó: Vicky Ng / Unsplash


A halak jelentős része gazdag omega-3 zsírsavakban, ami nagyon fontos az agy számára. Az omega-3 zsírsavak szerepet játszanak a memória élesítésében és a hangulat javításában, valamint megvédik az agyat a kognitív hanyatlástól.

2. Kávé

egy f\u00e9rfi k\u00e1v\u00e9t tart a kez\u00e9ben

Fotó: John Fornander / Unsplash


A kávé fokozhatja az éberséget és javíthatja a hangulatot. Koffein- és antioxidáns tartalmának köszönhetően pedig védelmet nyújthat az Alzheimer-kór ellen is.

3. Kurkuma

kurkuma por egy zacsk\u00f3ban

Fotó: Prachi Palwe / Unsplash


A kurkuma és aktív vegyülete, a kurkumin erős gyulladáscsökkentő és antioxidáns hatással bír, ami a kutatások szerint enyhíti a depresszió és a már kialakult Alzheimer-kór tüneteit.

4. Brokkoli

brokkolis szendvics egy t\u00e1ny\u00e9ron

Fotó: Bakd&Raw by Karolin Baitinger / Unsplash


A brokkoli számos olyan vegyületet tartalmaz, ami erős antioxidáns és gyulladáscsökkentő hatással bír, közülük a K-vitamin például segít "élesen" tartani memóriát és pozitívan befolyásolja a kognitív állapotot.

5. Étcsokoládé

csokol\u00e1d\u00e9 darabok

Fotó: Sigmund / Unsplash


Az étcsokoládéban található flavonoidok (gyógyhatású vegyületek) segíthetnek megvédeni az agyat a leépüléstől. Tanulmányok kimutatták, hogy a csokoládé, különösen az étcsokoládé fogyasztása javíthatja a memóriát és a hangulatot.

6. Narancs

narancsos pite egy feh\u00e9r t\u00e1ny\u00e9ron

Fotó: Cats coming / Unsplash


A narancs és más magas C-vitamin tartalmú élelmiszerek segíthetnek megvédeni az agyat a szabad gyökök okozta károsodástól (a szabad gyökök ugyanis károsíthatják a sejtmembránokat és a szélsőséges esetben akár a DNS-t is).

7. Tojás

toj\u00e1sos szendvicset tart a kez\u00e9ben

Fotó: Adam Bartoszewicz / Unsplash


A tojás gazdag forrása a B-vitaminnak, ami nélkülözhetetlen a hangulat szabályozásában, valamint segíti a megfelelő agyműködést, illetve fiatal korban még az agy fejlődéséhez is hozzájárul.

8. Zöld tea

feh\u00e9r cs\u00e9sz\u00e9ben z\u00f6ld tea

Fotó: Na visky / Unsplash


A zöld tea egy nagy energialöket az agynak. Koffeintartalma fokozza az éberséget, antioxidánsai védik az agyat, az L-teanin (nyugtató hatást kifejtő vegyület) pedig segít az ellazulásban.

9. Tökmag

t\u00f6kleves t\u00f6kmaggal

Fotó: Tina Vanhove / Unsplash


A tökmag számos, az agy működéséhez fontos mikroelemben bővelkedik, beleértve a rezet, a vasat, a magnéziumot és a cinket.

(healthline)