zöldség és agy

5 könnyű táplálék az agynak, amitől garantált a csúcsteljesítmény!

Gondot okoz koncentrálni és jó teljesítményt nyújtani? Van pár „agytápláló", ami könnyen lendületbe hoz!

Az utóbbi évek egyik legnagyobb trendje a már említett „agytáplálék" volt. Jelentősen megnőtt a kereslet és kínálat azon élelmiszerek után, amik nem annyira a test, mint inkább az agy működésére vannak hatással. De miért olyan fontos a megfelelő táplálkozás agyunk teljesítménye szempontjából, és mely élelmiszerek a legalkalmasabbak erre?

Az agynak is energiára van szüksége, olyannyira, hogy a legéhesebb szervről van szó. Beszédes, hogy a testsúlyunknak csak két százalékát teszi ki, viszont bevitt energia 20 százalékát fogyasztja el. Ha nehézségeid vannak a koncentrációval, vagy hiányzik a szükséges frissesség a fejedből, csak egy igazi agytáplálék segíthet rajtad.

Az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozás nemcsak a gyermekek fejlődése szempontjából fontos, hanem a felnőttek mindennapi életében is. Ahhoz, hogy a legjobb teljesítményt nyújtsd, a szervezetnek szüksége van a megfelelő energiaforrásokra.

Melyek az egyszerű „agykaják"? 

A falstaff gyűjtéséből kiderül, hogy számos táplálékkal könnyen felturbózhatod az agyad, hogy koncentrált maradj egész nap. Ehhez a következőket érdemes fogyasztanod:

  • nyers, sótlan diófélék;
  • zsíros halak;
  • teljes kiőrlésű gabonafélék;
  • bogyós gyümölcsök – fagyasztott vagy friss;
  • zöld leveles zöldségek (például saláta).