Egy nő eszik

Mi lehet a hosszú élet titka? A melatonin

5 étel, amitől jobban fogsz aludni

Biztosan veled is előfordult már, hogy egy jó nagy lakomázás után beütött a kaja-kóma. Igaz, ami igaz, vannak olyan ételek, amik kifejezetten segítenek a gyors elalvásban. Sőt, nemcsak az álmatlanságot képesek kezelni, de segítenek békésen aludni. Íme a lista!

Lazac

Lazac z\u00f6lds\u00e9gekkel

Mi lehetne jobb egy lazac sültnél?

Fotó: Visual Stories || Micheile / Unsplash


A lazac gazdag omega-3 zsírsavakban és D-vitaminban, ez tökéletes kombináció az álmatlanság kezelésére. Ennek oka, hogy mindkettő serkenti a szerotonin termelést, ami bizonyítottan elősegíti a könnyebb alvást.

Mandula és dió

Mandula \u00e9s di\u00f3 zacsk\u00f3ban

A mandulafa termése az összes olajos mag közül az egyik legrégebbi

Fotó: Leila Issa / Unsplash


A mandula magnéziumban, kálciumban és melatoninban gazdag, ezek segítik az izmok ellazítását. A dió triptofánnal rendelkezik, ami pedig az alvást segítő aminosavat tartalmazza. Ez a sav segít az enyhe álmatlanságban szenvedőknek.

Kiwi

Kiwik egy fa t\u00e1lon

Napi három kivi elfogyasztásával látványosan vérnyomás csökkenést érhetsz el

Fotó: Pranjall Kumar / Unsplash


A kiwi szintén magas szerotoninszinttel rendelkezik, emiatt kiváló az álmatlanság kezelésére.

Zab

Zabk\u00e1sa gy\u00fcm\u00f6lcs\u00f6kkel

A zabkása nagyon egyszerűen elkészíthető étel, így érdemes kipróbálnod!

Fotó: arianka ibarra / Unsplash


A korábban említett élelmiszerekhez hasonlóan a zab is tartalmaz triptofánt. Sőt B3-vitaminokban is nagyon gazdag, ami viszont a szerotonin termelést segíti.

Ez a vitamin egyébként remek pajzsként szolgál a koleszterin ellen, illetve nagyszerű antioxidáns is.

Egy kutatásból az is kiderült, hogy a B3-vitamin hiánya szorongást, fáradtságot és memóriavesztést is okozhat. Vagyis a zab fogyasztása nemcsak hogy növeli a szerotonint, de még a depressziótól is megvéd

Fehér rizs

Egy t\u00e1l rizs

A rizs aminosav-összetétele miatt biológiai értéke az állati fehérjékhez hasonlítható

Fotó: Pille R. Priske / Unsplash


A rizs szintén melatoninban és a triptofánban gazdag, így nem is kérdés, hogy szintén pozitívan befolyásolja az alvást.