articsóka fehér tányérban
Fotó: Anna_Pustynnikova / Shutterstock

Csökkenti a rák kockázatát és a fogyásban is segít, de sajnos kevesen ismerik

A cikkben szereplő zöldség olyan egészséges, hogy nem is értjük, miért nem alakult még ki hatalmas rajongótábora.


A királyi megjelenésű articsóka nem igazán ismert hazánkban, pedig rendkívül egészséges. A womenshealthmag cikke alapján most összeállítottunk neked egy listát arról, miként is segíti a szervezetedet ez a jellegzetes alakú zöldség. Íme!

Ez is érdekelhet: 3 élelmiszer, ami meglepő módon egyáltalán nem hizlal

1. Tápanyagokban gazdag

artics\u00f3k\u00e1k egy dobozban

Fotó: Martin Adams / Unsplash


Az articsóka tele van kulcsfontosságú tápanyagokkal, ilyen például a C- és az A-vitamin, illetve a vas, a kálium és az antioxidánsok. Az articsóka egyébként hidegen és melegen is fogyasztható, illetve hozzáadhatod salátákhoz vagy akár a sütőben is megsütheted.

2. Segít a fogyásban

artics\u00f3k\u00e1k egy tepsiben

Fotó: RasaBasa / Shutterstock


A virág alakú zöldség darabja mindössze 25 kalóriát tartalmaz, így bűntudat nélkül beillesztheted az egészséges étrendedbe. Ha nincs ötleted, hogy miként készítsd el, akkor próbáld ki a mi kedvenc mediterrán tonhalas tésztánkat, amivel tökéletesen passzol az articsóka.

3. Csökkenti a rák kockázatát

artics\u00f3ka egy feh\u00e9r t\u00e1ny\u00e9ron

Fotó: Siniz Kim / Unsplash


Több kutatás is megállapította, hogy az articsóka magas flavonoidtartalma miatt képes elpusztítani például a hasnyálmirigyrák sejtjeit. Sőt a mellrák elleni küzdelemben is hatásosnak bizonyult.

4. Megvéd az allergiától

artics\u00f3ka, k\u00e9s deszka

Fotó: Anton27 / Shutterstock


Az articsóka kiváló forrása a folsavnak (a B-vitamin család tagja), amiről a kutatók úgy tartják, hogy hatásos az allergiát és asztmát okozó gyulladások elleni küzdelemben.

5. Erősíti a bélflórát

Fotó: Valentyn Volkov / Shutterstock


Az inulin (hozzájárul a bélflórát felépítő probiotikumok szaporodásához) egy olyan egyedülálló rostforma, ami segít megelőzni a gyomor- és bélrendszeri problémákat. Megkönnyíti az ásványi anyagok, például a kalcium felszívódását és az immunrendszert is erősíti. Az articsóka pedig inulinban is igen gazdag.

Így készítsd el


Ha még sosem mertél otthon articsókát készíteni, akkor itt az ideje, hogy megpróbáld, egyáltalán nem olyan bonyolult. Az alábbi videó alapján könnyedén elkészítheted életed legfinomabb articsókás ételét.