nevető lány villát tart a kezében

6000 éve esszük, mostanáig mégse tudtuk, árt-e vagy hasznos!

Szerintünk te is meglepődsz, ha meglátod, hogy a banán milyen különleges hatásokkal bír.


A banán már több mint 6000 éve az emberek étrendjének része, és már azt is tudjuk róla, hogy nagyon egészséges. Az eatthis oldal segítségével most azt gyűjtöttük össze, hogy a fogyasztása pontosan hogyan is hat a szervezetünkre. Íme!

Olvasd el ezt is! II. Erzsébet királynő menőn eszi a banánt, próbáld ki Te is!

1. Szebb lesz a bőröd

egy barnahaj\u00fa n\u0151

Fotó: Fleur Kaan / Unsplash


Egy közepes méretű banán a napi mangánszükséglet 13 százalékát fedezi, ami azért fontos, mert a mangán elengedhetetlen a kollagén előállításához. A kollagén pedig fiatalos megjelenést kölcsönöz, illetve megvéd a szabad gyökök által okozott károktól, ami a ráncokért felelős.

2. Superfood a beleidnek

ban\u00e1n egy s\u00e1rga h\u00e1tt\u00e9r el\u0151tt

Fotó: Giorgio Trovato / Unsplash


A banán nagyon gazdag az úgynevezett rezisztens keményítőben. A rezisztens keményítő kémiailag ugyanúgy épül fel, mint a hagyományos keményítő, de a vékonybél emésztőenzimei nem képesek lebontani, ellenáll azoknak (innen a neve). Lebontása csak a vastagbélben kezdődik, ezért fontos energiaforrás az említett bélszakasz számára, ráadásul kisebb teltségérzetet okoz, mivel alig tárol vizet.

Minél többet juttatsz tehát belőle a szervezetedbe, annál egészségesebb lesz a bélrendszered.

3. Elmúlnak az izomfájdalmak

z\u00f6ld ban\u00e1nok f\u00e1n

Fotó: Ahnaf Piash / Unsplash


A banán olyan elektrolitokat tartalmaz, amik segítenek a testet hidratáltan tartani. Ha ugyanis a testben található ásványi anyagok mennyisége lecsökken, akkor kellemetlen mellékhatásokat, például izomgörcsöt fogsz tapasztalni.

4. Véd a súlyos betegségektől

s\u00e1rga ban\u00e1nok egym\u00e1s mellett

Fotó: Rodrigo dos Reis / Unsplash


A banán magas káliumszintje kulcsfontosságú, különösek akkor, ha sok sót fogyasztasz.

A kálium ugyanis képes ellensúlyozni a nátrium negatív hatásait. Ezenfelül a megfelelő káliumszint megőrzi a szív egészségét, kordában tartja a vérnyomást, illetve csökkenti a stroke és a szívbetegségek kockázatát.

5. Segít a fogyásban

ban\u00e1n egy fa kos\u00e1rban

Fotó: Syed Hussaini / Unsplash


A banánnak elég rossz a híre magas cukor- és kalóriatartalomnak köszönhetően, ám valójában még így is segít a fogyásban, mivel gazdag rostokban és antioxidánsokban.

A banán magas rosttartalma lelassítja az emésztést, így hosszabb ideig fogod jóllakottnak érezni magad.