egy nő napozik kalapban

5 élelmiszer, aminek köszönhetően pillanatokon belül lebarnulhatsz

Ha te is gyönyörű, napbarnított bőrre vágysz, akkor muszáj lesz a listán lévő élelmiszereket beépítened a nyári menüdbe!



Az eatthis oldala szerint rendkívül nagy mértékben befolyásolja a barnulás mértékét az, hogy milyen ételeket fogyasztunk.

Meg is mutatjuk, azoknak az élelmiszereknek a listáját, amik segítenek ebben.

Ez is érdekelhet: 17 élelmiszer, amivel a leghosszabb válságokat is átvészeled

1. Édesburgonya

\u00e9desburgonya szeletek

Fotó: Katarzyna Grabowska / Unsplash


Az édesburgonya az egyik legsokoldalúbb zöldség. A sütőben sült krumplitól a pitékig szinte bármihez felhasználható a konyhában.

De tudtad, hogy bőröd barnításában is nagy szerepet játszik?

Az édesburgonya ugyanis a legmagasabb karotinoidszinttel (a természetes barnulásért felelős) rendelkező zöldség.

Ezenfelül pedig szuper egészséges is, mivel B6-vitaminban és káliumban is ógazdag. Ha nincs ötleted, hogy miként készítsd el az édesburgonyát, akkor nézd meg a mi kedvenc receptjeinket!

2. Sárgarépa

s\u00e1rgar\u00e9p\u00e1k \u00f6sszev\u00e1gva

Fotó: Louis Hansel / Unsplash


A sárgarépáról már biztosan te is hallottad, hogy „megváltoztatja" a bőr színét.

De a közhiedelemmel ellentétben nem leszel tőle narancssárga. A benne található karotinoidok magas szintje azonban valóban napsütötte ragyogást kölcsönöz a bőrödnek. Emellett pedig rengeteg A-vitamint is tartalmaz, ami védi a szemed egészségét.

3. Mangó

mang\u00f3 egy feh\u00e9r t\u00e1ny\u00e9ron

Fotó: Desirae Hayes-Vitor / Unsplash


Ez a mennyei trópusi gyümölcs nem csak tele van barnulást fokozó karotinoidokkal, hanem rengeteg antioxidánst is tartalmaz. Sőt: több kutatás is kimutatta, hogy a fogyasztása megelőzi a vastagbélrákot, a mellrákot, a prosztatarákot és a leukémiát.

Ha mangóról van szó, akkor ez a mi kedvenc smoothie receptünk.

4. Barack

barackok egy dobozban

Fotó: LuAnn Hunt / Unsplash


A barack a karotinoidokat magas káliumszinttel kombinálja, ami a szervezet megfelelő működéséhez elengedhetetlen ásványi anyag. Továbbá a kálium hozzájárul a vérnyomás egészséges szintjének fenntartásához, valamint a megfelelő agyműködéshez is. Ha legközelebb valami édességre vágysz, akkor egyél a barackot, mivel ez a szervezetednek és a bőrödnek is egyaránt jót tesz.

5. Spenót

z\u00f6ld level\u0171 spen\u00f3t

Fotó: Nathan Nugent / Unsplash


Mi nem tudtuk korábban, de csak úgy mint a lista korábbi szereplői, a spenót is gazdag a barnulást segítő karotinoidokban, miközben leveleiben rengeteg K-vitamint is tartalmaz.

Miért jó, hogy K-vitamin is van benne?

Mert ez a vitamin szabályozza a véralvadást, valamint segít megtartani a csontok egészségét. Legközelebb dobd hozzá a kedvenc salátádhoz és már kezdődhet is barnulás!