napszemüveges lány napozik
Fotó: Fred Moon / Unsplash

Létezik 2 élelmiszer, amitől gyorsabban barnulsz a napon

Gyorsabban ráadásul biztonságosabban is. A szóban forgó élelmiszerek pedig nem drágák és mindenhol elérhetőek.


Végérvényesen kitört a nyár, a melegben szinte nem is lehet megmaradni másban, csak fürdőruhában, fürdőnadrágban. Ezek a ruhadarabok barna bőrrel mutatnak a legjobban, annak eléréséhez viszont idő kell. Vagy mégsem?

Bizonyos ételek bizonyos összetevői gyorsítják a barnulás folyamatát. Ezzel két legyet is ütsz egy csapásra: előbb eléred a kívánt színt és kevesebb ideig teszed ki a bőrödet az erős nap egyébként káros sugarainak.

Nem húzzuk tovább most már az időt, mutatjuk, mi az élelmiszerek két csoportja, amivel könnyen elérheted céljaidat. A jó az, hogy nemcsak hasznosak, de finomak és könnyűek is, vagyis pont jók nyárra.

Béta-karotin tartalmú élelmiszerek

s\u00e1rgar\u00e9p\u00e1t tart egy k\u00e9z, m\u00f6g\u00f6tte elmos\u00f3dott h\u00e1tt\u00e9r

Fotó. David Holifield / Unsplash

A béta-karotin az A-vitamin előanyaga, ebből állítja elő a máj az A-vitamint. Ezt a vitamint a haj és a bőr vitaminjának is hívják, elengedhetetlen ezek egészségéhez. Hogy pontosan hogyan segíti a barnulást, arra a tudomány még nem adott választ, de a jelenség létezik.

Mi tartalmaz sok béta-karotint? Sárgarépa, édesburgonya, kel.

Likopinban gazdag élelmiszerek

A likopin a paradicsom és sok bogyós gyümölcs színanyaga. Bár ez is egy karotin, a vizsgálatok alapján úgy tűnik, nem vesz részt az A-vitamin szintézisében. A barnulást más módon segítik: egy 2011-es tanulmány szerint védelmet nyújt az nap UV-sugaraival szemben.

Mi tartalmaz sok likopint? Paradicsom, csipkebogyó, görögdinnye, vérnarancs.