nő örül a mérlegen a fogyásának
Fotó: Shutterstock

Az egyik legnépszerűbb diéta, mégsem működik

Ma már rengeteg diéta segíthet elérni fogyási céljaidat. Ráadásul mindig jön egy új trend, ami sokszor a biztos sikert kínálja neked. De honnan tudod, hogy melyik a megfelelő választás számodra?

Van egy elterjedt diéta, amit biztosan kiiktathatsz a lehetőségek közül,.

New England Journal of Medicine által készített tanulmány szerint az időszakos böjtölés valójában nem hatékony – írja az Eat This.

m\u00e9rlegen \u00e1ll\u00f3 n\u0151

Fotó: Shutterstock

A vizsgálatban 139 elhízott beteget osztottak két csoportra. Az egyik csoport korlátozott étkezési ütemtervet követett, és csak reggel 8 és délután 4 óra között ehetett, a másik csoportnak csak a napi kalóriabevitelét korlátozták. Mindkét csoport kalóriaszegény étrendet követett 12 hónapon keresztül, a férfiak napi 1500-1800 kalóriát, a nők napi 1200-1500 kalóriát vittek be.

Az átlagos súlycsökkenés az időbeli korlátozásos csoportban 8,0 kg volt, a napi kalóriakorlátozásos csoportban pedig 6,3 kg. Figyelembe vették a derékbőséget, a BMI-t, a testzsírt, a test sovány tömegét, a vérnyomást és a metabolikus kockázati tényezőket is.

Eszerint az időbeli korlátozással történő étkezés nem előnyösebb, mint a napi kalóriakorlátozás.
\u00f3ra \u00e9s \u00e9tkez\u00e9s

Fotó: Shutterstock

Egy másik, nagyon hasonló vizsgálatban a kutatók 116 túlsúlyos vagy elhízott felnőttet vizsgáltak.. A szerzők itt is arra a következtetésre jutottak, hogy az időben korlátozott étkezés csupán 1,17%-os súlycsökkenéssel járt, ami nem különbözött jelentősen a kontrollcsoportban tapasztalt 0,75%-tól.

Ez is alátámasztja, hogy az időbeli korlátozással történő étkezés nem hoz jelentősebb súlycsökkenést vagy előnyöket a különböző kardiometabolikus betegségek (inzulinrezisztencia, metabolikus szindróma, vagy a súlyosabb szív- és érrendszeri betegségek és a 2-es típusú cukorbetegség) kockázatában.

Ha valóban fogynál, inkább a kalóriabevitelre figyelj!