Natalie Portman.

Natalie Portman vicces ügybe keveredett a híres gyorsétterem-lánccal

A következő 6 hónapban a Burger King a La Vie nevű startup által készített vegán szalonnával fogja ellátni a Franciaországban kapható húsmentes hamburgereit.

A vegán bacont is forgalmazó La Vie nevű startup – amelyet Natalie Portman színésznő is komoly összegekkel támogat – nemrégiben egy igen kreatív kampányt indított, hogy arra ösztönözze a Burger Kinget, a Veggie Steakhouse nevű növényi alapú burgerébe is tegyenek szalonnát – természetesen növényi alapút –, csakúgy, mint az eredeti, húsos változatba.

A történet előzménye, hogy egy Julien nevű Burger King-vásárló elégedetlen volt a vegán szalonna-mentes Veggie-burgerrel:

Bocs srácok, várom a Veggie Steakhouse-t La Vie szalonnával

– tweetelte.

A La Vie egy ügyes kampánnyal rárepült a témára, hogy meggyőzze a Burger Kinget, adják hozzá a vegán szalonnájukat a szendvicshez. A startup cég egy egész oldalas hirdetést adott fel a Le Parisien című párizsi újságban, hogy felhívja a figyelmet a problémára.

Nagyon elfoglalt lehetsz, ha nem vetted észre Julien tweetjét. Mindenesetre, Julien, nagyon tetszett az ötleted. Mert igen, az eredeti Steakhouse-ban van szalonna. De a Veggie Steakhouse-ban nincs ... és ezt nagyon sajnálatosnak tartjuk

– írta a La Vie.

A La Vie egyúttal természetesen felvetette, a két márka közötti partnerség megoldaná ezt a problémát, ezért kérték a Burger Kinget, hogy vegyék fel velük a kapcsolatot e-mailben.

A hirdetés mellett a hétvégén a La Vie kiküldte a Love Truck-ját Saint-Brice-sous-Forêt környékére, ahová a Burger King vásárlói elhozhatták Veggie Steakhouse burgerüket, ahol a La Vie alkalmazottai feldobták a szendvicset egy kis vegán szalonnával.


Hogy ez csak egy egyszeri ügyes marketingfogás volt-e, az egyelőre rejtély, de - mint azt a VegNews megírta - a felhajtás végül sikeresnek bizonyult, és akár a vegán szalonna szélesebb körű bevezetését eredményezheti a Burger King más európai helyszínein is.

Januárban a La Vie 20 millió eurót (közel 8 milliárd forintot) gyűjtött be egy közösségi finanszírozási kampányban – ekkor szállt be befektetőként az Oscar-díjas sztár is –, a cég az összeget az európai forgalmazás bővítésére használja fel. A La Vie további 50 millió eurós befektetést keres az Egyesült Államokban való terjeszkedési terveinek finanszírozására.