négy ember áll fekete ruhában piros háttér előtt

Csepelről érkezik a 2022-es cannes-i filmfesztivál egyik legnagyobb sztárja

Az idei fesztivál hivatalos ajándékozó partnerének a szervezők egy budapesti manufaktúrát kértek fel.



Újabb mérföldkőhöz érkezett a Damaszkuszból származó luxuscsokoládé márka, a GHRAOUI, mely 2022-ben a filmfesztivál hivatalos ajándékozó partnereként kínálja fenséges finomságait a kiemelt vendégek és a jelen lévő világsztárok részére Cannes-ban. A szenvedély, az érzelmek, és a család évszázados története teszik a GHRAOUI-t világszerte kiemelkedővé, budapesti márkaboltja, és csepeli manufaktúrája pedig hazánk különlegességévé.

Május 17-én kezdődik a világ legismertebb és legnagyobb presztízsértékkel bíró filmfesztiválja Cannes-ban. Az eseményt nem csupán a helyszínen, de a világ minden pontján óriási figyelem övezi - amellett, hogy kik viszik haza az esemény fődíját, az Arany Pálmát, a megnyitót és a vörös szőnyegen a „dicsőség huszonnégy lépcsőfokán” való felvonulást ugyanekkora érdeklődés követi minden évben.

2022-ben a magyar vonatkozású nevezett filmek mellett egy másik hazai különlegesség is feltűnik a vörös szőnyegen,

ugyanis a GHRAOUI Csokoládéházat az a megtiszteltetés érte, hogy az idei fesztivál hivatalos ajándékozó partnerének kérték fel a szervezők. Erre minden okuk megvolt, hiszen a GHRAOUI csokoládék és kandírozott gyümölcsök mindig különleges ajándéknak számítanak bármilyen alkalomra, és éppen olyan kiemelkedőek, mint az esemény maga.

n\u00e9gy barna k\u00f6r alak\u00fa desszert egy barna dobozban

Fotó: GHRAOUI


A cannes-i hőségre való tekintettel a GHRAOUI nem csokoládéval készül a filmfesztiválra, hanem a 200 éves damaszkuszi családi recept alapján készített aleppói pörkölt pisztáciával töltött kandírozott sárgabarackokkal. Ez az édesség nemcsak történelmüket, hanem örökségüket is talizmánként hordozza magában, hiszen a sárgabarack Damaszkuszt körülvevő Ghouta régióból származik, ahonnan maga a márka is. A desszertbe való első harapás után nem az átütő cukorsokkot érezzük, hanem az arany sárgabarack friss gyümölcsösségét, amely nem tolakodó a kandírozás ellenére sem.

​A GHRAOUI-ról


A GHRAOUI család története egészen 1805-ig vezethető vissza, míg a luxuscsokoládéké 1931-ig, amelyet egy franciaországi látogatás indított útjára. Sadek Ghraoui úgy döntött, hogy megismerteti a minőségi csokoládét a közel-keleti fogyasztókkal, habár kezdetben a csokoládé önmagában nem volt elég csábító a hagyományos arab édességekhez szokott emberek számára. A kézműves csokoládé új csemege és kulináris felfedezés volt. Így minden csokoládédobozba ezüst ollót vagy egy arany levélbontó kést tettek, hogy az embereket az újdonság megvásárlására csábítsák.

A siker nem maradt el, amelyet az koronázott meg igazán, hogy II. Erzsébet királynő londoni udvarába is beszállítottak.

2017-ben új fejezet indult a neves Csokoládéház életében, Budapesten kapott újra szárnyakra Bassam Ghraoui üzletember vezetésével. A GHRAOUI több mint két évszázada elkötelezett híve a minőségnek, kivételes szakértelemmel rendelkezik a kiváló kézműves csokoládé- és cukrászati termékek készítésében, és büszkén mutatja meg szakértelmét márkaboltjában, az Andrássy úton.

s\u00e1rga g\u00f6mb piros h\u00e1tt\u00e9r el\u0151tt

Fotó: GHRAOUI