Elkerülnéd a cukorbetegséget? Ezt az élelmiszert egyed sokat!

Elkerülnéd a cukorbetegséget? Ezt az élelmiszert egyed sokat!

Gyakran küzdesz fáradtsággal és magas vérnyomással ? Ezek a tünetek akár azt is jelezhetik, hogy robogsz a cukorbetegség felé. De pánikra semmi ok, mert egy élelmiszerrel megelőzhető a probléma!



A vércukorszint állandó ugrálása megnehezíti a szervezet inzulintermelését. Elegendő inzulin hiányában a vércukorszint veszélyesen magas lehet, ami károsítja a sejteket. Ez pedig idővel 2-es típusú cukorbetegséghez vezet - írja eatingwell oldala. Akad azonban egy élelmiszer, ami segít megelőzni a betegség kialakulását.

Ez is érdekelhet: Ezek a rejtett jelei annak, hogy a cukorbetegség felé mész

di\u00f3f\u00e9l\u00e9k ls mazsola

Fotó: Maksim Shutov / Unsplash


Szerencsére számos olyan étel létezik, ami segít az egészséges vércukorszint fenntartásában. Ezek között a diófélék nyújtják a legnagyobb segítséget. A diófélék nemcsak finomak, táplálóak, hanem hihetetlenül sokoldalúak is. Ráadásul könnyedén és egyszerűen tárolhatók, szobahőmérsékleten vagy hosszabb ideig a fagyasztóban.

mogyor\u00f3 \u00e9s di\u00f3, di\u00f3f\u00e9l\u00e9k

Fotó: Peter F / Unsplash


A dió kiváló növényi alapú fehérjeforrás, illetve nagyon gazdag egészséges zsírokban és rostokban, emiatt pedig rendkívül laktató.

Több kutatás kimutatta, hogy a diófélékben található egészséges zsír, fehérje és rost kombinációja lelassítja az emésztést, így stabilizálva a vércukorszintet.

Ezenkívül kiváló vitamin- és tápanyagforrás. Gazdag többek között E-vitaminban, magnéziumban, cinkben, folsavban és B6-vitaminban. Egy amerikai tanulmány szerint azoknál a cukorbetegeknél, akik naponta legalább 60 gramm diófélét fogyasztanak, jelentős javulás tapasztalható a vércukorszint értékeknél.

A legegészségesebb diófélék közé tartoznak:

  • kesudió
  • pisztácia
  • brazil dió
  • földimogyoró
  • pekándió
z\u00f6ld piszt\u00e1cia

Fotó: Joanna Kosinska / Unsplash


A kiegyensúlyozott vércukorszint megtartása érdekében nem árt, ha mindig akad nálad egy kis zacskó dióféle, amiből kedvedre tudsz nassolni. Válaszd a sótlan változatot, hogy kordában tartsd a nátriumbeviteledet, és ne feledkezz meg a kalóriákról sem!