egy nő joghurtot eszik
Fotó: Josep Suria / Shutterstock

5 egészséges snack, amit cukorbetegek is gond nélkül fogyaszthatnak

Ha cukorbetegségben szenvedsz, akkor nagyon fontos, hogy odafigyelj arra, hogy egészséges ételeket fogyassz. Összeszedtünk most 5 olyan ételt, amit bűntudat nélkül tud enni minden cukorbeteg.



Bár a cukorbetegség nagy odafigyelést, szigorú étrendet követel meg, előfordulhat, hogy olyan, nem húsba vágó kérdésekkel nem vagy tisztában, mint hogy például milyen harapnivalókat fogyaszthatsz. De ne aggódj, a lenti listán szereplő ételek mind megengedettek, sőt kifejezetten jótékony hatással vannak a szervezetedre.

Ez is érdekelhet: Ezek a rejtett jelei annak, hogy a cukorbetegség felé mész

1. Étcsokoládé

lidt csokol\u00e1d\u00e9k

Fotó: Moses Rukshan / Unsplash


Ha édesszájú vagy, akkor az egyik legegészségesebb snack, ami barátja a cukorbetegeknek, az étcsokoládé.

Az étcsokoládé különösen gazdag flavonoidokban, vagyis olyan jótékony növényi vegyületekben, amik segíthetnek megelőzni az inzulinrezisztenciát és a szívproblémákat. Az étcsoki ráadásul kevesebb cukrot, szénhidrátot és kalóriát tartalmaz, mint a sima tejcsokoládé. Fogyassz legalább 70 százalékos kakaótartalmú étcsokoládét, és ne lépd túl a napi 28 gramm körüli mennyiséget.

2. Körte

k\u00f6rt\u00e9k dobozokban

Photo by Jonathan Mast / Unsplash


A körte nagyszerű rostforrás. Ez miért jó? Mert a rost lelassítja a cukor felszívódását a véráramba, ezzel pedig stabilizálja az étkezés utáni vércukorszintet.

3. Alma

piros alm\u00e1k egym\u00e1s mellett

Fotó: Matheus Cenali / Unsplash


Az alma is egy jó választás, ha "cukorbeteg-barát" snackre vágysz. Alacsony az úgynevezett glikémiás indexe, vagyis kevéssé befolyásolja a vércukorszint alakulását.

4. Szőlő

v\u00f6r\u00f6s sz\u0151l\u0151 egy t\u00e1lban

Fotó: Eiliv-Sonas Aceron / Unsplash


Az almához és a körtéhez hasonlóan a szőlő is egészséges, rostban gazdag gyümölcs, így tökéletes snack a cukorbetegek számára. A szőlő sok antioxidánst és polifenolt tartalmaz, amik megvédenek a cukorbetegséggel kapcsolatos egészségügyi szövődményektől (köztük veseelégtelenség, látásvesztés).

5. Görög joghurt

joghurtos t\u00e1ny\u00e9r gy\u00fcm\u00f6lcs\u00f6kkel

Fotó: Jaqueline Pelzer / Unsplash


Egy 200 grammos görög joghurtban nagyjából 20 gramm fehérje található, így kiváló nassolnivaló lehet a cukorbetegek számára. A fehérjebevitel növelésével ugyanis szabályozhatod az étvágyat, csökkentheted az éhségérzetet. Egyes kutatások szerint a D-vitaminban és probiotikumokban gazdag joghurt sikeresen kordában tartja a 2-es típusú cukorbetegségben szenvedők vércukorszintjét.

(healthline)