nő fekete bikiniben fekszik a homokban

Megdőlt a napi 600 egység mítosz! A korodtól függ, mennyi D-vitaminra van szükséged

A megkérdezett szakemberek szerint azt is elmondták, napi hány perc napfényre lenne szükségünk.


A napi szükséges D-vitamin mennyiségével kapcsolatban irányadónak tekinthető az Egészségügyi Világszervezet ajánlását. E szerint 14 éves kor felett egységesen 600 nemzetközi egységet (NE) kell bejuttatni a szervezetbe, az adagot legközelebb 71 éves kor felett kell emelni 800 NE-re.

Mást gondolnak azonban erről a wellandgood.com által a minap megkérdezett szakemberek, akik szerint jobban kell differenciálni a szükséges mennyiséget a kor függvényében. „A D-vitamin hiányban szenvedők aránya a kor előrehaladtával ugrásszerűen megnő. Minél idősebbek vagyunk, csontjaink annál törékenyebbek, amire csak ráerősít, hogy egyre kevesebbet mozgunk” – nyilatkozta az oldalnak Dr. Lana Olivia New York-i természetgyógyász.

A megkérdezett szakemberek 70 felé közeledve már bátran ajánlják az embereknek az adag emelését, 70 év felett pedig akár napi 30 perc napozást is javasolnak, ami nyári napnál és barnább alap bőrszínnél akár 1000 NE egységet is jelenthet. Ráadásul ehhez hozzájönnek még a szintén javasolt, D-vitaminban gazdag ételek.

Fontos azonban tudni, hogy mivel a D-vitamin zsírban oldódik, túl lehet adagolni. Egy korábbi cikkünkben már írtunk róla, hogy ez miért veszélyes. Szóval mindenképpen csak mértékkel vedd magadhoz!