kék nadrágos nő hintázik erdőben

A te hűtődben is ott van a legjobb természetes antidepresszáns

6 hétköznapi élelmiszer, amivel a stressz és a depresszió tünetei hatékonyan enyhíthetők.


Az emberiség mintegy 8 százaléka küzd rendszeresen szorongással. Maga a név egy gyűjtőfogalom, egyénenként változik, hogy ez milyen tüneteket okoz az idegességtől, a feszültségen át az aggódásig. Sokszor szakember segítségére van szükség (mindenképpen javasoljuk, hogy konzultálj orvossal), enyhébb változatai azonban kis étrendváltoztatással is kezelhetők. A healthline.com 6 olyan élelmiszert gyűjtött össze, ami tudományosan bizonyítottan oldja a feszültséget.

Lazac

lazach\u00fast v\u00e1gnak k\u00e9ssel

Fotó: Oxana Kolodina / Unsplash


Ennél a halnál (is) a D-vitamin és az omega-3 zsírsav a kulcs, képesek szabályozni a dopamin és szerotonin agyi hormonok termelődését. Előbbit boldogsághormonnak is nevezik, és mindkettő alacsony szintjének köze van a szorongáshoz. Heti 2-3 halnap beiktatásával jelentős eredményt érhetsz el.

Kamilla

Gyulladásgátló hatású, valamint a halhoz hasonlóan szabályozni tudja a dopamin és szerotonin termelődését. Egy kutatásban a résztvevők a kamillakivonat hatására már 8 hét után a depresszió sokkal enyhébb jeleit mutatták.

Kurkuma

s\u00e1rga port sz\u00f3r egy k\u00e9z kan\u00e1lb\u00f3l

Fotó: Taylor Kiser / Unsplash


A fűszer fő hatóanyaga a sárga kurkumin, ami gyulladáscsökkentő hatású. Az agyi sejtek károsodását sokszor mikro-gyulladások idézik elő, ezt akadályozza meg az említett vegyület. Egy 80 fős kísérletben napi 80 milligramm kurkumával 8 hét alatt jelentős javulást értek el a szorongásos személyeknél. szakemberek úgy vélik, a koncentrátum hatékonyabb, mint maga a fűszer.

Étcsokoládé

Az erős antioxidáns hatású katekin vegyületek jelentik a kulcsot az édességnél, serkentik a véráramlást az agyba. Egy kísérlet azt mutatta, elfogyasztása után az étcsokoládé szinte azonnal oldja a stresszt.

Joghurt

piros gy\u00fcm\u00f6lcs\u00f6k \u00e9s feh\u00e9r kr\u00e9m t\u00e1lban, fa asztalon

Fotó: Wesual Click / Unsplash


A joghurtokban található probiotikumok mindenek előtt a bélnek tesznek jót, a bél és az agy között azonban szoros kapcsolat van, így a bél jó „közérzete” közvetlenül kihat az agyra is. Szintén nem elhanyagolható, hogy a korábban már többször emlegetett szerotonin termelődést is segíti. Napi egy pohár joghurt 4 hét alatt megteszi a hatását: jobban fogod tudni kontrollálni az érzelmeidet, de az érzékelésed is fejlődni fog.

Zöld tea

Az L-teanin aminósav csökkenti a csak stresszhormonként emlegetett kortizol szintjét (pontosabb egyébként az anti-stressz elnevezés, mert stressz hatására indul be a termelése, egyfajta figyelmeztetés az agy számára, ami így az egész testet „készültségbe” helyezi). Az L-teanin is a dopamin és szerotonin szabályozásán keresztül éri el a stresszoldó hatást. Érdekesség, a koncentrált L-teanin önmagában nem olyan hatékony, mint a teában, szakemberek szerint ennek oka, hogy más, az italban található vegyületek erősítik a hatását.