depressziós nő ül a földön
Fotó: Shutterstock

Aggasztó jelei lehetnek, ha hiányod van ebből a vitaminból

Ha vegán vagy, jóval nehezebb dolgod van, ha természetes forrásból szeretnéd beszerezni a vitaminforrást, így különösen figyelned kell. Hogy mire? Mutatjuk!

Egy friss kanadai idősek otthonában végzett kutatás szerint a depresszió és a letargia a B12-vitamin hiányának jelei lehetnek – emellett az izomgyengeség és a székrekedés is a gyakori tünetek között sorolható. De szerencsére van pár élelmiszer, amivel kiküszöbölheted a bajt.

A vizsgálatban 412 idős ember vett rész, akiknek több mint a felénél B12-vitamin-hiányt találtak a kutatók, ami kifejezetten magas arány – ismerteti a kutatást röviden a PsyBlog.

Az idősotthonokban gyakran találkozunk depresszióval és magányossággal. Ezért mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy javítsuk az életminőséget és az ellátás minőségét ebben a környezetben. A probléma kezeléséhez pedig a B12-hiány szűrése az első lépés

− mondta Kaylen Pfisterer, a tanulmány vezető szerzője.

A kutató szerint a B12-hiány negatív hatásai jelentősen befolyásolja az emberek életminőségét, ami különösen az idősekre nézve lehet veszélyes – arról nem beszélve, hogy társadalmunk egyre öregszik, így a jövőben csak fokozódhat a probléma.

Pfisterer szerint az idősotthonokban tapasztalt letargia első, és legkönnyebb lépése lehet, ha az intézmények elkezdenek foglalkozni az ellátottak vitaminpótlásával.

De a B12-vitamin (cianokobalamin) nem csak az időseknek rendkívül fontos: a növekedéshez elengedhetetlen, ahogy az idegrendszer kiegyensúlyozott működéséhez és a vérképzéshez is nélkülözhetetlen. Ha fáradtnak, erőtlennek és dekoncentráltnak érezzük magunkat, érdemes lehet a B12-vitaminért nyúlni.

Akik nem fogyasztanak állati eredetű élelmiszereket, azoknak nehezebb dolguk van, ha természetes úton akarják bevinni a B12-vitamint a szervezetükbe, hiszen természetes formában szinte csak állati eredetű termékekben található meg számottevő mennyiségben.

Nekik javasolt étrend-kiegészítőt szedni.

Ételek, amivel pótolható a B12-vitamin 

tejterm\u00e9kek, toj\u00e1s, lazac

Fotó: Shutterstock

  • tejtermékek
  • máj
  • lazac
  • tojás.