kockacukrok
Fotó: Mae Mu / Unsplash

Ha a listán szereplő betegségben szenvedsz, csökkentsd a cukorfogyasztásod

A cukor alapból sem túl egészséges, ám vannak olyan betegségek, amikre kifejezetten rossz hatással van.



A minap egy érdekes cikkre bukkantunk az eatthis oldalán, ami azokról az emberekről ír, akiknek mindenképpen el kell kerülniük a cukros élelmiszereket. Mivel a túlzott cukorfogyasztás súlyos betegségek kialakulásához vezet, így gondoltuk, neked is fontos tudnod, hogy kik nem ehetnek sok édességet. Íme!

Ez is érdekelhet: Egy új magyar felfedezés szerint a kávé nagyon egészséges

1. Cukorbetegségben szenvedők

gy\u00f3gyszerek, v\u00e9rcukorszintm\u00e9r\u0151

Fotó: Towfiqu barbhuiya / Unsplash


Bár a 2-es típusú cukorbetegségben szenvedők könnyebben tudják szabályozni a glükózszintjüket egy szigorú étrenddel, mint az 1-es típusú cukorbetegek, mindkét csoportnak erősen ajánlott a cukorbevitel csökkentése.

A cukor korlátozása ugyanis segít a fogyásban, ami hozzájárul a 2-es típusú cukorbetegség visszafordításához.

2. Magas vérnyomásban szenvedők

egy n\u0151nek a v\u00e9rnyom\u00e1s\u00e1t m\u00e9rik

Fotó: CDC / Unsplash


Egy 2019-es kutatás szerint a cukorbevitel korlátozása csökkenti a vérnyomást. Ugyanez a tanulmány azt is megállapította, hogy a gyümölcsökkel sikeresen helyettesítető a cukor.

A magas vérnyomásban szenvedőknek tehát oda kell figyelniük arra, hogy mennyi édességet visznek be a szervezetükbe naponta.

3. Szívbetegségben szenvedők

sz\u00edv alak\u00fa t\u00e1rgy

Fotó: jesse orrico / Unsplash

Szintén ügyeljenek a cukorbevitelre azok, akiknek a családjában előfordult szívbeteg.

A cukorral dúsított édes italok például hozzájárulnak a súlygyarapodáshoz, ami pedig szorosan összefügg a szívbetegségekkel. Felejtsd el az édes italokat és inkább igyál frissen facsart gyümölcsleveket, teát, vizet vagy kávét.

4. Depresszióban szenvedők

egy n\u0151 \u00fcl az \u00e1gyon

Fotó: Ben Blennerhassett / Unsplash


Ha szorongással vagy depresszióval küzdesz, akkor jó lesz csökkentened az elfogyasztott cukormennyiségét.

A sok hozzáadott cukor fogyasztása ugyanis krónikus gyulladáshoz vezet, ami pedig a depresszió és a szorongás tüneteihez kapcsolódik. Próbálj inkább a friss gyümölcs, zöldség, sovány hús és teljes kiőrlésű gabona bevitelére koncentrálni.

5. Egyéb

egy barna haj\u00fa n\u0151, gyerek, f\u00e9rfi \u00e9s egy tablet

Fotó: Surface / Unsplash


A nap végén mindenkinek érdemes az édességek mennyiségéből lefaragni, ugyanis a cukorban gazdag élelmiszerek sok esetben üres kalóriákat tartalmaznak. Ez azért nem jó, mert ezek az ételek semmilyen egészséges tápanyagot nem szolgáltatnak, vagyis csak a súlygyarapodást és a súlyos betegségek kialakulását segítik elő.