angol reggeli, bab, virsli és tojás

5 étkezési szokás, ami megfoszt a hosszú élettől

Kevesen gondolnak bele abba, hogy milyen nagy mértékben befolyásolják a különböző étkezési szokások az egészséget, ennek pedig súlyos következményei is lehetnek.


Milyen a jó étkezési szokás? Például, ha reggelire nagy mennyiségű gyümölcsöt, rostot és antioxidánsokban gazdag élelmiszereket fogyasztasz. A rossz étkezési szokások bemutatásában pedig az eatthis cikke segített nekünk, amit most veled is szeretnénk megosztani.

Olvasd el ezt is! 20 egészséges rágcsálnivaló 100 kalória alatt

1. Édesítőszeres kávéitalok

tejsz\u00ednhabos k\u00e1v\u00e9k

Fotó: Farhad Ibrahimzade / Unsplash


Ha magas kalóriatartalmú, cukros kávéitalokat fogyasztasz, akkor rengeteg olyan kalóriát viszel be a szervezetedbe, amiknek semmiféle tápértékük nincsen. Egy forró cukros kávé ledöntésétől lehet, hogy erőre kapsz, de ez a spiritusz hamar elszáll.

Ehelyett érdemes megfontolnod, hogy sovány tejes, alacsony cukortartalmú kávét iszol reggelire.

2. Feldolgozott húsok fogyasztása

angol reggeli, k\u00e1v\u00e9

Fotó: Melissa Walker Horn / Unsplash


Egy finom angol reggelinek elmaradhatatlan része a kolbászka és a szalonna.

Sajnos ezek semmiképpen sem járulnak hozzá a boldog, nyugdíjas éveidhez. Néha-néha persze ehetsz belőlük, de nagy mértékű fogyasztásukkal rengeteg kártékony telített zsírt és nitrátot viszel be a szervezetedbe.

3. Nem eszel elég antioxidánsokban gazdag ételt

gofrik, italok \u00e9s toj\u00e1sos \u00e9tel

Fotó: Rachel Park / Unsplash


Ha a reggeli tányérod tele van unalmasnak tűnő ételekkel, akkor valószínű, hogy rengeteg vitaminról és tápanyagról csúszol le. Színt kel adnod a tányérodhoz, például gyümölcsöket és zöldségeket. Ezek az élelmiszerek ugyanis döntő fontosságúak, ha a betegségek megelőzéséről van szó.

Az egészséges reggeli mellé még párosíthatsz egy frissen facsart narancslevet is.

4. Nem iszol elegendő folyadékot

egy lila vizes \u00fcveg \u00e9s n\u0151

Fotó: quokkabottles / Unsplash


A hidratálás nem csak a bőrödet teszi rugalmassá, hanem a tápanyagok szállításában is fontos szerepet tölt be. Mindig legyen kéznél a kedvenc vizes üveged, amit naponta legalább háromszor tölts tele vízzel.

5. Kihagyod a reggelit

laptop, te, kulcs \u00e9s egy \u00fcl\u0151 ember

Fotó: Jonas Leupe / Unsplash


A reggeli kihagyása az egyik legrosszabb étkezési szokás, ami nagyon nagy mértékben befolyásolja az öregedést és a hosszú életet. Több tanulmány is bebizonyította már, hogy azok akik rendszeresen reggeliznek, egészségesebbek, mint azok aki nem.

Ha tényleg nincs időd egy nagy reggelit összedobni, akkor is egyél meg legalább egy banánt vagy egy marék diófélét.