egy nő nyújtózkodik

3 magyaros, zsíros étel, ami kifejezetten jót tesz a beleknek

Magyarországon sokan szenvednek gyulladásos bélbetegségben, pedig a hagyományos ételeink között több olyan is akad, amivel megelőzhető lenne a kialakulása.


A listán szereplő ételek mindegyike sokat tesz a bélrendszer egészségéért, ezért itt az ideje, hogy te is beépítsd őket az étrendedbe.

Olvasd el ezt is! 12 rejtett jele annak, hogy robogsz a cukorbetegség felé

​1. Húsleves

h\u00fasleves egy feh\u00e9r t\u00e1ny\u00e9rban

Fotó: pxhere.com


A húsleves gazdag kollagénben, valamint aminosavakban és ásványi anyagokban. Kutatások szerint a kollagén pótlása jelentősen csökkenti a fájdalmat az ízületi gyulladásban szenvedő betegeknél. Az orvosok ebből azt a következtetést vonták le, hogy a kollagénben gazdag csontleves hasznos lehet az IBD-ben (gyulladásos bélbetegségek) szenvedők számára, akik az ízületi gyulladást további tünetként tapasztalják.

​2. Savanyú káposzta

savany\u00fa k\u00e1poszta \u00e9s virsli

Fotó: ilolab / Shutterstock


A finomra vágott, erjesztett káposzta nagyszerű probiotikum, rost- és vitaminforrás. Szerencsére nálunk is jól ismert, könnyen beszerezhető élelmiszerről van szó, olyan hagyományos magyar fogások alapanyaga, mint a töltött káposzta és a székelykáposzta, de savanyúságként is gyakran esszük. A fermentáció az élelmiszerek tartósításának ősi módja, a természetben előforduló jótékony probiotikus baktériumok segítségével zajlik le, ezek segítenek csökkenteni a belekben tomboló gyulladást.

​3. Fokhagyma

fokhagym\u00e1k egy zs\u00e1kban

Fotó: Gaelle Marcel / Unsplash


A magyar konyhának szintén szerves részét képező fokhagyma antibakteriális tulajdonságával segíthet kordában tartani a „rossz” bélbaktériumokat. Fogyassz több fokhagymát, mert ezzel javíthatod a bélműködésedet!

(healthline)

+1 ​Olajos hal

s\u00fclt lazac feh\u00e9r t\u00e1ny\u00e9ron

Fotó: Jennifer Burk / Unsplash


Dacára annak, hogy a Kárpát-medence vízben gazdag, nem vagyunk kifejezetten halevő nemzet. Pedig az olyan olajban feldolgozott halak, mint a lazac, a pisztráng, a szardínia és a makréla, rendkívül gazdagok omega-3 zsírsavakban, mindenek előtt a gyulladáscsökkentő hatású eikozapentaénsavban (EPA) és dokozahexaénsavban (DHA).

Próbálj minél több halat fogyasztani, mert tényleg ez a legegyszerűbb módja annak, hogy több omega-3 zsírt vigyél be a szervezetedbe.