egy nő a hűtő előtt áll és fogja a fejét
Fotó: Andrey_Popov / Shutterstock

6 egészséges élelmiszer, amiből pillanatok alatt készíthetsz egy ebédet

Szeretnél egészségesen étkezni, de sosincs a hűtődben egészséges alapanyag, amivel főzhetnél? Az általunk összeírt listán található élelmiszerekből garantáltan összedobhatsz majd egy finom ételt.



A mai rohanó világban előfordul, hogy nincs sok időd főzni, ilyenkor pedig előkerülnek az instant levesek, a gyorsétel-rendelő applikációk és fagyasztott pizzák. Mit szólnál, ha azt mondanánk, hogy van megoldás a problémára? A healthline cikkének segítségével most neked is megmutatjuk. Íme!

Ez is érdekelhet: 10 élelmiszer, amit nem szabad hűtőben tárolni - Vince (vince.hu)

1. Szója szósz

sz\u00f3ja sz\u00f3sz \u00fcvegben

Fotó: Addilyn Ragsdill @clockworklemon.com / Unsplash


A zamatos szójaszósz egy igazi jolly joker: jól passzol a tésztaételekhez, a zöldségekhez, a halakhoz és természetesen a sushihoz is. Nagyszerű arra is, hogy vegetáriánus ételeket ízesíts egy kis umamival, vagyis azzal a különleges ízzel, amit leginkább a sajtokhoz, húsokhoz és gombákhoz társítanak. De, ami a legjobb, hogy kiválthatod vele a sót. Az alacsony nátriumtartalmú szójaszósz 45 százalékkal kevesebb nátriumot tartalmaz, mint a sima só.

2. Tofu

tofu egy t\u00e1ny\u00e9rban Fotó: Sherman Kwan / Unsplash


A tofu növényi fehérje és rendkívül sokoldalú, ezért elengedhetetlen, hogy helyet kapjon a hűtődben. A kemény állagú tofu felkockázható és szinte bármilyen ételhez felhasználható, beleértve a leveseket és a tésztaételeket. A turmixokhoz hozzáadva pedig fehérjével, vassal és kalciummal turbózza fel a smoothie-dat.

3. Görög joghurt

g\u00f6r\u00f6g joghurt \u00e9s fa kan\u00e1l

Fotó: DONOT6_STUDIO / Shutterstock


A joghurt kiváló helyettesítője a tejfölnek, utóbbival ellentétben a legtöbb görög joghurt probiotikumokat is tartalmaz (jótékony baktériumokat, amik támogatják a bélrendszer egészségét). Ezenkívül lényegesen alacsonyabb a zsírtartalma, mint a tejfölnek. Válassz ízesítetlen fajtákat, hogy minimalizáld a cukorbevitelt. Ha növényi alapú fajtát fogyasztasz, akkor válaszd a szója- vagy a kókuszjoghurtot, illetve igyekezz olyat keresni, ami kalciummal és D-vitaminnal dúsított.

4. Bazsalikom és koriander

koriander k\u00f6zelr\u0151l

Fotó: Kiran Nagare / Shutterstock


A friss fűszernövényekben rengeteg ízt koncentrálódik nagyon kevés kalória mellett. A bazsalikom és a koriander a mi személyes kedvenceink, mivel nagyon sokféleképpen felhasználhatók. A bazsalikomot pestoba pürésítheted, salátaöntetbe keverheted, vagy pizzára illetve tésztára tépkedheted, míg a koriander kiváló társa salátáknak, taconak, valamint a tojásrántottának.

5. Főtt teljes kiőrlésű gabonák


Ha gyakran főzöl, akkor te is tudod, hogy milyen praktikus, ha kéznél van egy tál teljes kiőrlésű főtt gabona a hűtőszekrényben. A teljes kiőrlésű gabonák ugyanis nagyszerű alapot biztosítanak minden ebédhez és vacsorához, miközben az olyan súlyos egészségügyi problémák megelőzésében is segítenek, mint a szívbetegség és a cukorbetegség. Rosttartalmuk ráadásul fokozza a teltségérzetet és beállítja a koleszterinszintet. Akár két nappal az elfogyasztása előtt főzd meg, majd hagyd kihűlni, végül tedd egy lezárt, feliratozott edényben a hűtőbe. Próbáld ki a quinoát köretként, a bulgurt pedig a petrezselymes tabbouleh alapjaként.

6. Tortilla

tortilla egy t\u00e1lban, ny\u00fajt\u00f3deszka

Fotó: micheile .com / Unsplash


Ha hosszabb ideig szeretnéd frissen tartani a tortillát akkor tedd a hűtőszekrénybe. Sőt, le is fagyaszthatod és akár hat hónapig is eltarthatod. Próbáld ki a kukoricás tortillát, de a teljes kiőrlésű lisztből készült tortilla is remek választás. Használd tacohoz vagy quesadillához, de készíthetsz belőle egészséges házi chipset is.