fekete bugyis nő lába körül sárga szalag
Photo by Huha Inc. on Unsplash

Tartsd be ezeket, különben az egészséged látja kárát a fogyókúrádnak!

A fogyókúra jelentősen igénybe veszi a szervezetet, hosszútávon egészségügyi hatásai lehetnek, ha nem kellő gonddal fogsz hozzá. Segítünk, hogy ez ne fordulhasson elő.


Az egészséges fogyás ott kezdődik, hogy reális célokat tűzöl ki – kezdi a fogyásról szakemberek bevonásával készített átfogó cikkét a dietdoctor.com. Az írás rendkívül részletesen, több oldalról közelíti meg a fogyás témakörét, ezért úgy döntöttünk, több részben lefordítjuk neked ezt a valóban értékes anyagot. Az első részben az egészséges fogyásra vonatkozó részt osztjuk meg.

A fogyásnak a legjobb módja az, ha magas fehérjetartalmú ételeket viszel be a szervezetedbe, ha húst, tojást és keményítőben szegény zöldségeket eszel, ezeknek a legjobb ugyanis a tápanyag/kalória hányadosuk.

Lehetőleg mellőzd viszont a feldolgozott élelmiszereket.

Így tudod elérni, hogy úgy csökkented a bevitt kalóriát, hogy közben nem maradsz éhes. Fontos az is azonban, hogy mindezt egészségesen tedd, ne borítsd fel az anyagcsere folyamataidat: kevés az, hogy a szénhidrát adagodat csökkented, ha annak egy jelentős része továbbra is alkohol formájában kerül a szervezetedbe.

egy feln\u0151tt egy gyerekkel s\u00e9t\u00e1l az erd\u0151ben

Fotó: Juliane Liebermann / Unsplash


A fogyókúrának fontos része tehát, hogy csökkented az elfogyasztott alkohol mennyiségét, de emellett próbáld kerülni a stresszt, aludj mindig eleget és a testmozgást se hanyagold. Így tudod biztosítani, hogy a fogyás után is ugyanolyan jó marad az immunrendszered és az állóképességed.

Az egészséges fogyás elengedhetetlen feltétele, hogy a létfontosságú tápanyagokat továbbra is magadhoz vedd. Mik ezek? Fehérje, esszenciális (többszörösen telítetlen) zsírsavak, vitaminok, ásványi anyagok.

A dietdoctor.com felidézi, az idevágó tanulmányok jelentős része szerint egy közbeiktatott, maximum 36 órás böjt szintén hozzájárulhat az egészséges fogyáshoz, mert jót tesz az anyagcserének.

Mindazonáltal vannak, akik ezzel nem értenek egyet: Dr. Ethan Weiss, a San Francisco-i University Of California szakembere tanulmányában arra jutott, a 16 órás böjt például nem segíti az anyagcserét.