szép egészséges hajú vörös nő
Fotó: Shutterstock

Ezt a 6 ételt edd, és pillanatok alatt megnő a hajad!

Te is szeretnél erős, egészséges hosszú hajat? A hajad minőségét sok tényező befolyásolja, függ többek közt az életkorodtól, az általános egészségi állapotodtól, a genetikától, a környezeti hatásoktól, a gyógyszerektől és az étrendedtől. Bár néhány tényezőn nem tudsz változtatni, a táplálkozásodon igen!


Hajnövekedés szempontjából a magas tápértékű élelmiszerek a legjobbak.

Az élelmiszerekből származó vitaminok és ásványi anyagok fontos szerepet játszanak a szőrtüszők növekedési ciklusában és a sejtcserében, hiányuk hajhullást eredményez.

Ilyen például a B12- és D-vitamin, a biotin, a riboflavin, a vas.

Bár több kutatásra van szükség ahhoz, hogy teljesen megértsük a mikrotápanyagok és a hajhullás közötti kapcsolatot, mutatunk pár hajnövekedést támogató élelmiszert, amit a healthline cikkében találtunk, és neked is érdemes szem előtt tartanod:

1. Tojás

toj\u00e1sok kos\u00e1rban

Fotó: Shutterstock

A tojás nagyszerű fehérje- és biotinforrás, mindkettő elengedhetetlen a haj növekedéséhez. A hajhagymák nagyrészt fehérjéből állnak, hiányuk elősegíti a hajhullást. A biotin segíti a haj keratin nevű fehérjéjének előállítását – ezért is forgalmaznak biotin tartalmú étrendkiegészítőket a hajnövekedés érdekében.

A tojás a cink, a szelén és más, a haj egészségét szolgáló tápanyagok nagyszerű forrása is.

​2. Bogyós gyümölcsök

bogy\u00f3s gy\u00fcm\u00f6lcs\u00f6k

Fotó: Shutterstock

A bogyós gyümölcsök tele vannak C-vitaminnal, ami antioxidáns. Az antioxidánsok megvédik a hajhagymákat a szabad gyököknek nevezett káros molekulák okozta károsodástól. Emellett a C-vitamin a kollagén előállításához is hozzájárul, ami megerősíti a hajat és megakadályozza annak törékennyé válását, töredezését. A C-vitamin segíti a vas felszívódását is.

​3. Spenót

spen\u00f3t

Fotó: Shutterstock

A spenót tele van hasznos tápanyagokkal, mint a folsav, a vas, valamint az A- és C-vitamin, amelyek mind fontosak a haj növekedéséhez. A spenót emellett nagyszerű vasforrás, ami segít a vörösvértesteknek az oxigén szállításában, táplálja az anyagcserét, valamint segíti a növekedést.

​4. Szójabab

sz\u00f3jabab

Fotó: Shutterstock

A szójababban található vegyületek elősegíthetik a haj növekedését. Az egyik ilyen vegyület a spermidin. A spermidin meghosszabbítja az aktív hajnövekedés anagén fázisnak nevezett szakaszát. Minél tovább marad egy szőrtüsző az anagén fázisban, annál tovább nő.

5. Osztriga

osztriga

Fotó: Shutterstock

Az osztriga az egyik legjobb cinkforrás. A cink támogatja a haj növekedési és rekreációs ciklusát. Hiánya hajhullást okoz. A túl sok cinkkel is vigyázni kell, ezért jobb élelmiszerekkel bevinni, mint táplálékkiegészítőkkel.

​6. Bab

babok k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 fajt\u00e1i

Fotó: Shutterstock

A bab nagyszerű növényi fehérjeforrás, ami elengedhetetlen a haj növekedéséhez. Az osztrigához hasonlóan jó cinkforrás, emellett vasat, biotint és folsavat is tartalmaz. A bab rendkívül sokoldalúan felhasználható és még olcsó is, így könnyen beillesztheted az étrendedbe.

A megfelelő tápanyagok, köztük az A-, C-, D- és E-vitamin, a cink, a B-vitaminok, a vas, a biotin, a fehérje és az esszenciális zsírsavak hiánya lassíthatja a haj növekedését, vagy akár hajhullást is okozhat.

Hogy ezt elkerüld, próbálj meg a fenti élelmiszerek közül néhányat beilleszteni az étrendedbe!