reggeli az ágyban

4 egészséges és tápláló reggeli, amivel biztosan kibírod ebédig

Nem érdemes kihagyni a reggeli étkezést: egy egészséges, vitaminokkal teli reggeli megadja a megfelelő energiát egész napra, nem mellesleg órákig eltelítheti az embert.


A hamuesgyemant.hu szedett össze pár egészséges reggelit a Healthline cikke alapján, amiket mindenképp érdemes beépítened az étrendedbe. Hogy miket? Mutatjuk!

Zabpehely

zab

Fotó: Shutterstock

A zabpehely egy igazi klasszikus, ha reggeliről van szó. Rendkívül tápláló is, hiszen egy egyedülálló rostot, a béta-glükánt tartalmaz. Ez nem csupán a koleszterinszint csökkentésében segít, de a teltségérzetet is ad azáltal, hogy késlelteti a gyomor kiürülését és felszabadít egy teltségérzetet okozó hormont, ami megakadályozza, hogy túledd magad.

A zab még jó vas-, B-vitamin-, mangán-, magnézium-, cink- és szelénforrás, illetve csészénként körülbelül 10 gramm fehérjét is tartalmaz.

Diófélék

egy t\u00e1l di\u00f3

Fotó: Shutterstock


Az összes dióféle magas magnézium- és káliumtartalmú, emellett szívbarát és egyszeresen telítetlen zsírsavakban gazdag. Mindemellett nagyszerű antioxidáns-forrásnak is számítanak, a brazil dió pedig az egyik legjobb szelénforrás.

Ugyan a diófélék kalóriadúsak, a tanulmányok szerint mégsem szívódik fel az összes zsírjuk. Egy másik kutatásból pedig az is kiderült, a mandulából és a dióból származó kalóriáknak csak 80%-át szívja fel a szervezetünk.

A diófélékre általában jellemző magas fehérje-, zsír- és rosttartalom elősegíti a teltségérzetet, ami segítheti a fogyást.

Bogyós gyümölcsök

bogy\u00f3s gy\u00fcm\u00f6lcs\u00f6k

Fotó: Shutterstock


Amellett, hogy rendkívül finomak, a bogyós gyümölcsök tele vannak antioxidánsokkal és rendkívül magas a rosttartalmuk. Egyetlen csésze (120-150 gramm) bogyós gyümölcs csupán 50-85 kalóriát tartalmaz.

A bogyók az antociánoknak nevezett antioxidánsokat is bőven tartalmazzák, ezek adják a gyümölcsök jellegzetes kék, lila és piros színét. Mást is tudnak azonban az antociánok: gyulladásgátló hatásúak és csökkentik az olyan betegségek, mint a szívbetegségek és bizonyos ráktípusok kialakulásának esélyét.

Az antociánok még összefüggésbe hozhatók az agy megfelelő működésével is, védelmet nyújtanak az időskori szellemi hanyatlással szemben.

​Chia mag

chia mag

Fotó: Shutterstock


Rendkívül tápláló és kiváló rostforrás: 28 grammnyi adagban 10 grammnyi rostot biztosít. Ennek a rostnak egy része oldódik, ami azt jelenti, hogy felszívja a vizet, és növeli az emésztőrendszeren keresztül mozgó étel mennyiségét. Akárcsak a zabpehely, a chia mag is segít a jóllakottság érzésének fokozásában.

Egy tanulmány szerint a chia magok fogyasztása a lenmaggal összehasonlítva jelentősen csökkent éhségérzetet eredményezett. Bár mindkét mag rendkívül tápláló, a chia mag még a magok erős mezőnyében is kiemelkedik.

Ezek a magvak magas oldható rosttartalmuknak köszönhetően segíthetnek a vércukorszint stabilizálásában és a szív egészségének támogatásában is.