egy óra sárga háttér előtt
Fotó: Delpixel / Shutterstock

Finomak, hiphop elkészíthetők, nem hizlalnak: 5 tökéletes reggeli étel

Mindenki meg fogja találni a kedvére valót, hiszen szerepel benne gyümölcs, gabona, tojásétel és még egy nyalánkság is.


Tudtad, hogy a kutatások szerint a rendszeres reggelizők sikeresebbek a fogyásban? Mi az eatingwell oldalán olvastunk erről, a cikkben szerencsére konkrét ajánlásokat is tesznek élelmiszerekre, amivel elkerülheted a súlygyarapodást.

Olvasd el ezt is! Kikutatták, milyen színű ételek a legegészségesebbek

1. Málna

m\u00e1ln\u00e1k r\u00f3zsasz\u00edn h\u00e1tt\u00e9r el\u0151tt

Fotó: Jeremy Bezanger / Unsplash


Egy csésze málna 8 gramm rostot tartalmaz (ez több mint a duplája egy csésze eperben található rostnak). De miért fontos ez, ha a fogyásról van szó? A Journal of Nutrition legújabb kutatása szerint a nagy mennyiségű rost fogyasztása megelőzi a súlygyarapodást, tehát elősegíti a fogyást.

2. Zabkása

Fotó: Margarita Zueva / Unsplash


A zabkása segít a fogyásban? Bizony!

Először is tele van rostokkal, amitől hosszabb ideig fogod magad jóllakottnak érezni. Másodszor pedig egy friss kutatás nemrég megállapította, hogy ha az edzés előtt 3 órával lassú felszívódású szénhidrátokat (zabpehely) fogyasztasz, akkor több zsírt tudsz majd elégetni. Ezek a szénhidrátok ugyanis nem emelik meg annyira a vércukorszintet, mint mondjuk a finomított szénhidrátok (fehérlisztből készült toast kenyér). Így az inzulinszint sem ugrik magasra, ami azért fontos, mert az inzulin jelzi a szervezetnek a zsír "tárolásának" szükségességét.

3. Joghurt

joghurtos t\u00e1ny\u00e9r gy\u00fcm\u00f6lcs\u00f6kkel, eperrel ban\u00e1nnal

Fotó: Vicky Ng / Unsplash


A joghurtban található fehérje nagyon laktató, továbbá hosszabb ideig tart megemészteni, mint az egyszerű szénhidrátokat. Egy 6 hónapos kutatás alkalmával a résztvevők tejsavó fehérjét ittak, ami után 2 kilóval többet fogytak, mint azok a társaik, akik szénhidrát shake-et kaptak.

4. Mogyoróvaj

mogyor\u00f3vaj fekete kan\u00e1l \u00e9s mogyor\u00f3szemek

Fotó: Corleto Peanut butter / Unsplash


Miért szerepel a mogyoróvaj a listán? Azért, mert nagyon gazdag egészséges zsírokban, rostokban és fehérjékben. Ennek ellenére a diófélék rossz hírnévnek örvendenek, mivel magas a kalória- és zsírtartalmúk. A dió valóban kalóriadús, ám 2 evőkanál földimogyoróvaj kevesebb mint 200 kalóriát tartalmaz, viszont nagyon tápanyagdús.

Ha még nem ettél mogyoróvajat reggelire, próbáld ki egy teljes kiőrlésű pirítós tetején, vagy add hozzá a kedvenc zabpelyhedhez.

5. Tojás

toj\u00e1sok avok\u00e1d\u00f3, keny\u00e9r \u00e9s spen\u00f3t

Fotó: Joseph Gonzalez / Unsplash


Egy nagyobb méretű tojás 6 gramm fehérjét és 70 kalóriát tartalmaz. A korábban említett szénhidrátokhoz és zsírokhoz képest a fehérje hosszabb ideig eltelít. Sőt, több kutatás arra jutott, hogy, akik tojást esznek reggelire, több mint kétszer annyit fogynak, mint azok, akik ugyanannyi kalóriát visznek be mondjuk egy szendviccsel. Ezenfelül a sárgája gazdag egészséges tápanyagokban, például kalciumban és szemet óvó antioxidánsokban (lutein).