sonkás salátás szendvics fehér háttér előtt

Van kiút a gyors kaja labirintusból!

Fotó: Mae Mu / Unsplash

Egyetemisták, figyelem! 5 egyszerű tipp arra, hogyan étkezz egészségesen

Tudjuk, hogy nehéz az egyetemisták élete. Bulik, szerelem és néha még tanulni is kell. Az egészséges étkezés általában az utolsó, amivel foglalkoznak. Pedig kevés odafigyeléssel, pár apró trükkel sokat lehet tenni az egészséges táplálkozásért.



Tudjuk, hogy legtöbbször még le sem ülsz enni, hanem útközben kapkodsz be pár falatot, de nem feltétlen kell, hogy így legyen. Hidd el, hogy még a hangulat is jobb lesz, ha az étkezésre egy picivel több időt szánsz. Még a stressz és a sok feladat is sokkal kezelhetőbb lesz számodra.

Reggelizz!


Ez már egy klasszikusnak számító tipp, mégis kevesen tartják be. Pedig tény, hogy a reggeli az egyik legfontosabb étkezés a napodban. Sőt, ha nem korgó hassal próbálsz az órán ülni, akkor még a tanulás is jobban megy majd. Nincs időd leülni? Nem baj!

Egyél egy szendvicset vagy egy szelet gyümölcsöt.

Fast food? Hát legyen...


Ha már megtörtént a baj, és meghoztad a döntést, hogy gyorskaját eszel, akkor legalább válassz könnyű feltéteket vagy kis adagokat.

Ha pizzát fogyasztasz, akkor válaszd a teljes kiőrlésű verziót. Feltétnek pedig inkább válassz zöldségeket!

Figyelj a cukorra!

A cukortól csak a kalóriabeviteled növekszik, de semmilyen tápanyagot nem ad neked. Csak mértékkel fogyaszd vagy inkább használj édesítőszereket.

Próbáld ki a képen szereplő egészséges almás édességet.

Hozzávalók:

  • Mandulaliszt
  • Kókuszliszt
  • Őrölt fahéj
  • Finomított kókuszolaj
  • Juharszirup
  • Apróra vágott dió vagy pekándió
Így készül:

  1. Keverd össze a töltelék hozzávalóit, és add hozzá az alma darabokat.
  2. Addig keverd, amíg össze nem áll, majd tedd egy kivajazott tepsibe.
  3. Keverd össze a lisztet és a fahéjat egy tálban, add hozzá a kókuszolajat, juharszirupot és a sót.
  4. Öntsd a tepsiben lévő töltelék tetejére.

180 fokon süsd 40-50 percig!

Kevesebb alkohol!


Ha már idáig kibírtad a tippeket, akkor most legyél igazán bátor. Az alkohol, csak úgy, mint a cukor, igazi kalóriabomba, de tápanyagot nem tartalmaz. Egy üveg bor vagy sör nagyjából 100 kalóriát tartalmaz.

Csak mértékkel!

​Igyál sok vizet!


Naponta legalább nyolc pohár vizet le kellene gurítanod. Sőt, ha sportolsz vagy edzel, akkor még többet!

Mindig legyen nálad egy üveg víz, hogy ne felejtsd, innod kell.