egy nő zöldséget eszik egy tálból
Fotó: Pixel-Shot / Shutterstock

Íme a furcsa növény, amivel a NASA űrhajósai erősítik szervezetüket!

A cikkben szereplő kissé furcsa élelmiszerek rendszeres fogyasztásával jelentősen javíthatunk az egészségi állapotunkon. A cukorbetegség és egyes rákos megbetegedések kialakulását is megelőzhetjük velük.


A legtöbb egészségesen táplálkozó ember számára nem meglepetés, hogy a tengeri "zöldségek" a legegészségesebb élelmiszerek közé tartoznak, hazánkban ezzel együtt még nem annyira elterjedt a fogyasztásuk. Reméljük, hogy a most következő cikk után te is kedvet kapsz ahhoz, hogy kipróbáld őket.

Ez is érdekelhet: Igaz vagy hamis? 11 népszerű tény és mítosz a koffeinről

s\u00e1rga n\u00f6v\u00e9ny a v\u00edz alatt

Fotó: divedog / Shutterstock


Az ehető algák vagy moszatok az óceánokban, tavakban és folyókban élő tengeri növények széles skálájának általános elnevezése.

Ezek a tengeri "zöldségek" az ember számára kiváló vitamin-, ásványianyag- és antioxidánsforrások, ugyanis nagy mennyiségű kalciumot, vasat, A-, C- és K-vitamint, káliumot, szelént és magnéziumot tartalmaznak. Ezenfelül az alga az egyik legjobb természetes jódforrás, ami a pajzsmirigy egészséges működéséhez nélkülözhetetlen - derül ki a gardencollage cikkéből.

1. Nori

fekete-r\u00f3zsasz\u00edn \u00e9telek barna fa t\u00e1lc\u00e1n, fekete h\u00e1tt\u00e9r el\u0151tt

Fotó: Food Photographer David Fedulov / Unsplash


A nori (különböző ehető tengeri füvek, vörösalgák neve) kiváló nassolnivaló önmagában vagy levesekhez és salátákhoz adva. Erős és jellegzetes ízzel rendelkezik. Leggyakrabban sushi vagy onigiri (rizsgolyó) tekercsek "becsomagolására" használják. Ha ettél már valaha sushit vagy miso levest, akkor nagy eséllyel találkoztál ezzel a tengeri "zöldséggel".

Érdekesség, hogy ezek az algák eredetileg vörös színűek ám a papírgyártáshoz hasonló szárítási folyamatok után sötétzöldekké válnak.

2. ​Spirulina

spirulina por \u00e9s k\u00e9t kan\u00e1l

Fotó: Eskymaks / Shutterstock


A spirulina egy igazi szuperfood, amit immunrendszer erősítő hatásai miatt még a NASA űrhajósai is étrend-kiegészítőként használtak. A spirulina növény édesvízben él, és telis-tele van olyan tápanyagokkal, amik hozzájárulnak az szervezet egészségének fenntartásához. Ezenfelül magas a fehérje, rost, vas és B-vitamin tartalma.

Több tanulmány azt is megerősítette, hogy fogyasztása megelőzi a cukorbetegség és a rák kialakulását.

3. ​Kombu

kombu h\u00edn\u00e1r kisz\u00e1r\u00edtva

Fotó: Brent Hofacker / Shutterstock


A kombu vagy arany alga egy vastag, robusztus, enyhén sós és füstös ízű hínárfajta, amit gyakran adnak levesekhez vagy alaplevekhez. Jótékonyan hat az emésztésre, illetve csökkenti az emésztési problémákat.

4. ​Arame

arame feh\u00e9r rizs tetej\u00e9n

Fotó: YUMIK / Shutterstock


Az arame egy barna japán moszat, Ázsia számos részén igazi csemegének számít. Főleg a japán, kínai és indonéz konyhában használják. Finom, lágy íze miatt remek választás lehet azoknak, akik még sohasem ettek algát korábban.

Az arame erősíti az immunrendszert és segít a szervezetnek leküzdeni a kártékony baktériumokat.

5. ​Wakame

wakame t\u00e1lban ev\u0151p\u00e1lcik\u00e1val

Fotó: asife / Shutterstock


A wakame egy enyhén édes ízű, kissé rágós hínár, ami hínársalátákban mutat a legjobban. Dobd fel egy kis szezámolajjal, és tedd a saláta tetejére, vagy add hozzá a miso leveshez.

A wakame az egyik legegészségesebb hínárféle, ugyanis alacsony kalória- és zsírtartalmával segít csökkenteni a vérnyomást.

5. ​Agaragar

agaragar zsel\u00e9 \u00e9s por

Fotó: DROBOT VIKTORIIA / Shutterstock


Az agaragar egy vörösmoszatból származó, rendkívül erős sűrítőszer, amit főleg a vegánok szoktak használni.

Az agaragarnak nincs semmilyen jellegzetes íze vagy illata, ezért bátran hozzáadhatod levesekhez, pudingokhoz és szószokhoz, hogy sűrűbb állagúak legyenek.