grillsütő, zöldségek, grillrács
Fotó: Evan Wise / Unsplash

A 5+1 legolcsóbb fehérjében gazdag élelmiszer nyárra

Rengeteg pénztárcabarát fehérje található még az üzletekben, csak tudnod kell, hogy milyen élelmiszert keress.


​Mivel az infláció csak egyre nő, így nehéz lehet a nagy nyári családi összejövetelre beszerezni a sok harapnivalókat. Bár most szűknek tűnhet a pénztárcád, még mindig rengeteg módja van az ünneplésnek, úgy, hogy közben nem kell sok pénzt költened.

1. Csirkecomb

paprika, csirkecombok grillr\u00e1cson

Fotó: Kostiantyn Li / Unsplash


A csirkemellhez hasonlóan a combok is telis-tele vannak fehérjével (mindegyik körülbelül 18 grammot tartalmaz), sőt, ha rajtahagyod a bőrt, akkor még egy kis kollagénlöketet is kapsz - olvasható az eatingwell cikkében.

Ráadásul a csirkecombok nagyszerű cink- és szelénforrások, ezek a nyomelemek pedig segítenek az immunrendszered csúcsformában tartásában. Egy kilogramm csirkecomb jelenleg átlagosan 1000 forintba kerül. Ha nincs ötleted, hogy miként készítsd el a combokat, akkor próbáld ki a mi kedvenc mézes csirkecomb receptünket.

2. Tofu

toj\u00e1sok, paradicsom, uborka, bab \u00e9s tofu egy t\u00e1ny\u00e9rban

Fotó: Anh Nguyen / Unsplash


A tofu vagy szójatúró egy nagyon olcsó, költséghatékony fehérje, aminek az eredetéről korábban itt írtunk. Ha felemás érzéseid vannak a szójatúró kapcsán, akkor érdemes még egy esélyt adnod ennek a fura textúrájú ételnek, ugyanis nagyon gazdag fehérje,- vas és kalciumforrás. A tofunak tehát határozottan helye van az egészséges étrendben.

Az egyik legismertebb hazai áruházláncban egy 180 grammos tofu nagyjából 400 forintba kerül. Ha ihletre van szükséged az elkészítéséhez, akkor olvasd el ezt a tofus gado-gado saláta receptet.

3. Sertéshús

feh\u00e9r t\u00e1ny\u00e9r, egy poh\u00e1r bor, s\u00fclt h\u00fas

Fotó: Vera Davidova / Unsplash


A sertéshús az elmúlt időszakban kissé kiment a divatból, pedig nagyon finom, pénztárcabarát és sokoldalú húsfajta.

A lapocka és karaj kilogrammja körülbelül 1000 forint, de, ami a legjobb, hogy rengeteg féleképpen elkészítheted őket. A sertésszelet a legtöbb állati fehérjéhez képest alacsony kalóriatartalmú, adagonként pedig 15 gramm fehérjét tartalmaz.

4. Darált marhahús

feh\u00e9r sz\u00f3sz, hamburger, s\u00fclt krumpli

Fotó: Louis Hansel / Unsplash


A marhahúst összeségében erősen befolyásolta az infláció, viszont a darált hús még relatíve pénztárcabarátnak számít. Ráadásul, ha a népszerűbb áruházláncokban vásárolod meg jó áron, akkor biztosan nem léped túl a költségkeretedet. A hangulatos családi grillezésekből sosem maradhat ki a finom házi hamburger remuládmártással. Egy hamburger hús jelenleg 500 forint körül alakul az áruházláncokban.

5. Bab

babos, paprik\u00e1s \u00e9tel k\u00e9k t\u00e1lban

Fotó: micheile dot com / Unsplash


A jó áron beszerezhető hüvelyesek felhalmozása (csicseriborsó, vesebab, tarkabab) nem lehet rossz döntés, mivel ezek nagyon gazdagok fehérjében, illetve sokáig jóllakottnak érzed magad tőlük.

Egy pohár bab nagyjából 14 gramm fehérjét tartalmaz, ami a napi rostszükséglet, több mint felét teszi ki. Ezenfelül pedig számos vitamin és ásványi anyag is van benne. Egy 500 grammos bab nagyjából 450 forintért vásárolható meg. Ha szeretnéd a csirkecombot és a babot kombinálni, akkor ezt a receptet ajánljuk neked.

+1. Akciós termékek

sz\u00ednes z\u00f6lds\u00e9gek egym\u00e1s mellett

Fotó: Thomas Le / Unsplash


Ha egy nagyobb társaságot fogysz vendégül látni a nyár folyamán, akkor érdemes felkutatnod az áruházláncok szuper akcióit. Nem kell természetesen az egész menüt a leárazott termékekre alapoznod, de ha ezekből is vásárolsz, akkor biztosan letudsz majd faragni pár ezer forintot a kiadásaidból.