egy nő papírt tart a kezében, bevásárlókocsi és zöldségek
Fotó: wavebreakmedia / Shutterstock

Elkerülheted az elhízást, ha ezek az ételek a bevásárlólistádon vannak

Örökké harcolsz a testsúlyoddal? Valószínű, hogy a cikkben található élelmiszereket egyáltalán nem is fogyasztod – pedig sokat segítenének.


Az elhízás elkerüléséhez nem kell sanyargatnod magad. Sőt, továbbra is fogyaszthatsz finom ételeket, csupán annyit kell tenned, hogy az alábbi listán található egészséges ételeket és étkezési szokásokat beépíted a hétköznapjaidba.

Ez is érdekelhet: 17 élelmiszer, amivel a leghosszabb válságokat is átvészeled

1. Zöld leveles zöldségek

sal\u00e1ta fejek a f\u00f6ld\u00f6n

Fotó: PHÚC LONG / Unsplash


Egyszerűnek tűnhet mégis kevesen gondolnak bele, hogy a zöldségbevitel növelése remek kiindulópont az elhízás elkerüléséhez.

Sőt: ha köretnek egy finom friss salátát választasz, akkor még az immunrendszeredet is erősíted.

Több zöldség fogyasztásával ugyanis könnyedén gazdagíthatod egészséges rostokkal és tápanyagokkal az étrendedet.

Például a spenót, a kelkáposzta és a saláta rengeteg rostot és vizet tartalmaz – vagyis miközben hidratálod a szervezeted, kevés kalóriát fogyasztasz el. Előfordulhat, hogy nem szereted a salátát. Ebben az esetbe akár le is turmixolhatod a kedvenc zöldségeidet, hogy egy finom smoothie-ként fogyaszd el őket – olvasható az eatingwell cikkében.

2. Extra szűz olívaolaj

ol\u00edvaolaj z\u00f6ld levelek

Fotó: blackieshoot / Unsplash


A jó öreg olívaolaj szinte bármilyen élelmiszerrel párosítható.

Egy evőkanál 14 gramm egészséges zsírt tartalmaz, beleértve az egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírokat is, amik segítenek kordában tartani a koleszterinszintet és megelőzik a szívbetegségek kialakulásának kockázatát.

Mivel a zsírokra szükségünk van a tápanyagok és vitaminok felszívódása miatt, az egészséges extra szűz olívaolaj tökéletes választás erre a célra. Add hozzá a kedvenc salátádhoz és már kész is a tökéletes harapnivaló!

3. Chia mag

chia magok

Fotó: Joanna Kosinska / Unsplash


Lehet, hogy a chia kicsi, de annál erősebb.

Az elhízás elleni küzdelemben rengeteget segíthet, ha felveszed a listádra a rostokban gazdag fekete-fehér színű magot.

Két evőkanál chia nagy mennyiségű rostot (10 gramm) és fehérjét (5 gramm) tartalmaz – azaz egy kifejezetten laktató és tápláló élelmiszerről beszélünk. A kutatások még azt is bebizonyították a chia maggal kapcsolatban, hogy a rendszeres fogyasztása csökkenti a derékbőséget és segíti a fogyást is.

Add hozzá zabpehelyhez, joghurtokhoz, turmixokhoz vagy akár salátákhoz is!

4. Tojás

toj\u00e1sok

Fotó: Raiyan Zach / Unsplash


Ha szeretnéd elkerülni a magas kalóriatartalmú ételeket, esetleg valami gluténmentes harapnivalóra vágysz, akkor a kedvenc ételed minden idők legsokoldalúbb élelmiszere: a tojás lesz. Tökéletes zsír- és mikrotápanyag-forrás, és olyan vitaminokat tartalmaz (D-vitamin és biotin), amiket nehéz máshonnan a szervezetedbe vinni.

5. Zab

zab egy feh\u00e9r t\u00e1lban

Fotó: Jocelyn Morales / Unsplash


Mire van szükséged ahhoz, hogy energikus legyen a napod? Egy bőséges reggelire!

Több kutatás is bebizonyította már, hogy azok, akik mindennap reggeliznek általában sokkal karcsúbbak és könnyebben is tartják a súlyukat. A zab nem csak azért tökéletes reggeli alapanyag, mert megfizethető, hanem még rengeteg rostot is tartalmaz, ami elősegíti a teltségérzetet, vagyis sokáig nem leszel éhes. A zabot kombinálhatod banánnal, eperrel vagy más piros gyümölcsökkel.

Vagy próbáld ki a mi kedvencünket, a mákos-narancsos mandulatejes zabkását!