egy nő áll a hűtőnél
Fotó: Africa Studio / Shutterstock

Ezeket az ételeket egyed, ha megéhezel az éjszaka közepén

Ha az éjszakai éhséget már te is átélted egyszer, akkor tudod , hogy ilyenkor hajlamos az ember egészségtelen ételekkel tömni magát. Pedig van más megoldás is.



Mik a legjobb és legegészségesebb éjszakai harapnivalók? A huffpost cikkében megtaláltuk a választ, amit most meg is mutatunk.

Ez is érdekelhet: 5 étel, ami segít a kockahas elérésében

1. Szeletelt pulykamell szeletek

szeletelt pulykamell

Fotó: HandmadePictures / Shutterstock


A pulyka gazdag triptofán aminosavban, ami nyugtató hatással van a szervezetedre.

A pulykamell tehát tökéletes választás az éjféli éhség enyhítésére, mivel a benne található fehérje csillapítja az éhségét, viszont utána még nyugodtan tudsz aludni. Fogyaszd önmagában vagy akár szendvicsként is. Továbbá, ha teheted, akkor olyan felvágottat válassz, ami nem tartalmaz tartósítószert vagy hozzáadott cukrot.

2. Sajt és keksz

sajt \u00e9s keksz

Fotó: Mi Pan / Shutterstock

A szakértők szerint az esti falatozáskor elfogyasztott ételeknek fehérjét és rostot is kellene tartalmazniuk, hogy jóllakottak legyünk az éjszaka hátralévő részében. A sajt és keksz egy klasszikus kombináció, ami a te korgó gyomrodat is lenyugtatja. Sőt, a sajt is tartalmaz némi triptofánt, ami segít az alvásban.

3. Zöldség és humusz

Fotó: Kattecat / Shutterstock


A frissítő és ropogós zöldségek, például a bébi sárgarépa, a koktélparadicsom és az uborka tökéletesen passzolnak a humuszhoz. Szuper gyors és egyszerű éjszakai snack, emellett pedig a mi személyes kedvencünk is. Ebben a korábbi cikkben még a humusz kialakulásának történetéről is írtunk.

4. Banán és mogyoróvaj

Fotó: Sergii Koval / Shutterstock


Ha mindig odafigyelsz a kiegyensúlyozott vércukorszintre, akkor valószínű, hogy te is ismered a banán és mogyoróvaj párost. A banán káliumot tartalmaz, ami segít ellazítani az izmokat, továbbá összetett szénhidrátokban gazdag, vagyis meggátolja a vércukorszint hirtelen ingadozását.

5. Gabonapehely és tej

gabonapehely tejjel

Fotó: engin akyurt / Unsplash

Ha éjszakai étkezésről van szó, akkor a teljes kiőrlésű, alacsony cukortartalmú gabonapehely tökéletes választás. Adj hozzá tejet, hogy egy kis kalciumot is bevigyél a szervezetedbe, ami majd segít a melatonin (az alvási ciklust irányító hormon) termelésben.