egy kislány tojást tart az a szemei elé

Egészséges megoldások egyszerűen!

6 étel, amitől a gyerekek jobban tudnak koncentrálni az iskolában

Nem titok, hogy azok a gyerekek, akik jól étkeznek, jobban is teljesítenek az iskolában, mert könnyebben tudnak összpontosítani a tanulásra. Íme néhány fontos étel és tápanyag, amelyek segítenek a koncentrálásban.


Omega-3 zsírsavak

s\u00fclt lazac

Az Omega-3 zsírsavak mérséklik a vér koleszterinszintjét, így csökkentve az érelmeszesedés és szívinfarktus kockázatát.

Fotó: Visual Stories || Micheile / Unsplash


Az Omega-3 zsírsavak legjobb forrásai a zsíros halak, mint a lazac, a tonhal és a pisztráng.

Ezek a zsírsavak segítenek karban tartani a memóriát és megőrizni a koncentrációt. Szintén fontosak a szív- és érrendszer egészségének fenntartásában.

Ajánlott legalább heti két alkalommal Omega-3 zsírsavban gazdag halakat fogyasztani. Készíts tonhalas szendvicset, ami pár perc alatt összedobható és még egészséges is!

Bogyós gyümölcsök

m\u00e1lna, \u00e1fonya \u00e9s szeder

Tudtad? A málna remek rostforrás, sőt tele van C-vitaminnal, mangánnal és K-vitaminnal is.

Fotó: Sneha Cecil / Unsplash


Az antioxidánsokban gazdag bogyók (például áfonya, málna és szamóca) lassú hatású szénhidrát- és rostforrást biztosítanak, amely tartós energiát jelent a nap folyamán.

Dobd a bogyókat zabpehelybe vagy joghurtba és kész is az egészséges snack.

Avokádó

f\u00e9lbev\u00e1gott avok\u00e1d\u00f3

Tudtad? Az avokádó gyümölcs, zöldség és gyógynövény is egyben.

Fotó: Alina Karpenko / Unsplash


Az avokádó gazdag telítetlen zsírokban, amelyek segítenek fenntartani az egészséges véráramlást. Továbbá fenntartja az energiaszintet és - nem vicc - késlelteti a látásromlást.

Adj hozzá avokádót a szendvicsekhez, salátákhoz vagy turmixokhoz.

Tojás

f\u0151tt toj\u00e1s

A sárgája tartalmazza a kolin nevű vegyületet, ami segít a zsírpárnák elleni küzdelemben.

Fotó: Mustafa Bashari / Unsplash


A tojás szintén egy nagyszerű fehérjeforrás, valamint gazdag A- és D -vitaminban.

Fontos, hogy a gyerekek ne csak a fehér részét, hanem a sárgáját is megegyék, mivel a tápanyagok nagy része abban találhatók.

Egy rántotta vagy omlett és a gyerekek máris energikusabbak lesznek.

Zabpehely

zabpehely

Az egyik legszerűbb reggeli a joghurtos zabpehely.

Fotó: Visual Stories || Micheile / Unsplash


A zab magas rosttartalma miatt sokáig nem lesznek a gyerekekek éhesek. Sőt, a zab kiváló forrása a B-vitaminnak, E-vitaminnak, káliumnak és cinknek. Ezek mind elősegítik a test és az agy megfelelő működését.

A cukros reggeli gabonapelyhekkel ellentétben a zabpehely állandó energiát ad a gyerekeknek főleg, ha fehérjével (tej, joghurt és/vagy diófélék és magvak) párosul.

Bab és lencse

lencse, bab, csicseribors\u00f3

Egyszerű és egészséges ebéd lehet egy tál humusz sok-sok zöldséggel.

Fotó: Colours of Turkey / Unsplash


A bab és a lencse egyaránt tartalmaz szénhidrátot (energia) és fehérjét (telítettség és tartós energia).

A sok fehérjét és rostot tartalmazó bab és lencse segít stabilizálni a gyerekek vércukorszintjét, és fenntartani a koncentrációt egész nap.

Egyébként a bab kiváló vegetáriánus kiegészítője a leveseknek, salátáknak és tésztaételeknek is.

From Your Site Articles
Related Articles Around the Web