ágyban reggeli

Ezek a legjobb ételek, ha betegségből lábadozol

Sűrű életet élsz, teljes munkaidőben dolgozol, mindent megteszel, hogy követni tudd az álmaidat. Egy váratlan betegség azonban gyorsan, hosszú időre keresztbe tehet mindent. Ilyenkor nincs más választás, mint pihenni és a lehető leghamarabb felépülni.


A felépülés ideje alapvetően betegségtől típusától függ, ám a folyamatot te is meg tudod gyorsítani. Ráadásul itt nem is kell nagy dolgokra gondolni, elég ha kisebb változtatásokat eszközölsz az étrendedben.

Az eathealthyeathappy.com gyűjtött össze néhányat azokból az ételekből, amelyeket a lábadozás során fogyaszthatsz.

Gyógyító élelmiszerek, amelyeket ki kell próbálni

A felépülést segítő ételeknek nem kell szükségszerűen drágának lenniük. Szerencsére a legtöbb élelmiszerboltban fellelhetők olyan gyógyító élelmiszerek, amik támogatják az egészségét. Íme néhány, amit a gyógyulás közben érdemes fogyasztanod.

Bogyós gyümölcs

Édes, savanyú és finom. A bogyók tele vannak tápanyagokkal és olyan növényi vegyületekkel, amik támogatják a szervezetet a felépülés során. A C-vitamin elősegíti a sebgyógyulást azáltal, hogy serkenti a szervezeted természetes kollagéntermelését.

A bogyós gyümölcsök emellett antioxidánsokat biztosítanak a sejtpusztulás megakadályozására, gyulladáscsökkentő tulajdonságokkal, vírusellenes tápanyagokkal és immunerősítő hatással rendelkeznek.

Ez is érdekelhet: 8 vízhajtó étel a puffadás és a vízvisszatartás leküzdésére

Sötét leveles zöldségek

Az olyan zöldek, mint a rukkola, a mángold, a mustárzöldek, a kelkáposzta és a spenót a legegészségesebb élelmiszerek közé tartoznak, jó tehát bevenni őket az étrendedbe. Ezek a legjobbak az E. coliból való felépülés során is, mivel C-vitamint, mangánt, magnéziumot, A-provitamint és folsavakat tartalmaznak.

A sötét leveles zöldségek segítenek csökkenteni a gyulladást, gyorsítják a sebgyógyulást és fokozzák az immunfunkciókat. Ha mindez nem lenne elég: kifejezetten gazdagok a bogyósoknál már említett antioxidánsokban.

Édesburgonya

Az édesburgonya az egyik legegészségesebb magas szénhidráttartalmú étel, amit beiktathatsz az étrendedbe. A szénhidrát azért fontos, mert biztosítja a sejtek gyógyulásához szükséges energiát. Mindig győződj meg róla, hogy elegendő szénhidrátot fogyasztasz a regenerálódás felgyorsítása érdekében!

Az édesburgonya a szénhidrátok mellett C-vitamint, karotinoidokat és mangánt is tartalmaz, ezek segítenek optimalizálni a természetes immunválaszot és segítenek a szervezet regenerálódását.

Növényi alapú fehérjék

Lényeges, hogy a megszokottnál többet fogyassz belőlük, ha beteg vagy. A tested minden sejtjének, szövetének és szervének fontos építőkövei az aminosavak, amik a fehérjében gazdag élelmiszerekkel kerülnek a szervezetbe. A dióalapú tej, a tofu és a szójabab ezen felül gyulladáscsökkentő antioxidánsokat is biztosítanak számodra.

​Miért fontosak az élelmiszerek a regenerálódás szempontjából?

Ha egy betegség ágyhoz köt, a felépüléshez mindenképpen szükség van a megfelelő táplálkozásra. Ez segít a szervezetednek a gyógyulásban, megadja az ehhez szükséges energiát. Az élelmiszerekből származó létfontosságú vitaminok és tápanyagok bevitele lerövidíti a gyógyulási időt, és csökkenti a mellékhatásokat.

Betegnek lenni sosem jó, ha viszont egészséges, hasznos ételeket fogyasztasz, pillanatok alatt felépülhetsz.