egy barnahajú nő ül az ágyon

3 étel, ami bizonyítottan depressziót okoz

Ha ezeket az ételeket kiiktatod az étrendedből, akkor csökkentheted a depresszió kialakulásának kockázatát.


Arról már korábban írtunk, hogy az étvágytalanság sok esetben jelezheti a depresszió kialakulását. De vajon hogyan befolyásolják az általunk elfogyasztott ételek a depresszió kialakulásának kockázatát? Mutatjuk!

szem\u00fcveg, f\u00fczet \u00e9s toll

Fotó: Dan Dimmock / Unsplash


Több mint 10 különböző tanulmány áttekintése után, amikben összesen 100 ezer ember vett részt, a kutatók megállapították, hogy a gyulladást okozó ételeket tartalmazó étrend elősegíti a depresszió kialakulását - számolt be a spring cikke.

hamburger, h\u00fas, sajt

Fotó: Eiliv-Sonas Aceron / Unsplash


A gyulladást okozó ételek közé tartoznak a gyorsételek (hamburger, sült krumpli), a sütemények és a feldolgozott húsok. Ha gyakran fogyasztasz ilyen fogásokat, akkor 40 százalékkal nagyobb az esélye annak, hogy depressziós leszel. Ezenfelül az említett ételek mindegyike gazdagon tartalmaz telített zsírokat, koleszterint és szénhidrátot, ami további egészségügyi problémákat válthat ki.

pizza, sal\u00e1ta, kanala poharak az asztalon

Fotó: Janice Lin / Unsplash


A gyorsételek gyulladást okoznak a szervezetben, ami szorosan összefügg a depresszióval.

KÉTFÉLE GYULLADÁS LÉTEZIK: AKUT ÉS KRÓNIKUS.

Az akut gyulladás annak eredményeként alakul ki, hogy a szervezet megpróbálja megvédeni magát a méreganyagokkal szemben. Gondolj a seb körüli duzzanatokra, bőrpírre vagy olyan tünetekre, amiket akkor tapasztalsz, amikor az immunrendszered betegséggel küzd. A krónikus gyulladást általában allergének, vegyszerek, vagy életmódbeli tényezők (stressz, alváshiány, mozgáshiány, egészségtelen étrend) váltják ki.

A krónikus gyulladások ízületi fájdalmakhoz, puffadáshoz és magas vérnyomáshoz vezetnek.

Mi a megoldás?

lazacos \u00e9tel, feh\u00e9r t\u00e1ny\u00e9ron

Fotó: Farhad Ibrahimzade / Unsplash


A gyulladáscsökkentő étrend több vitamint, rostot és telítetlen zsírt tartalmaz.

A paradicsomot, zöld leveles zöldségeket (spenót, káposzta), extra szűz olívaolajat és halakat tartalmazó mediterrán diétára éppen ez a jellemző. Az étrendünk megváltoztatása olcsóbb és egészségesebb megoldás, mint a drága gyógyszeres beavatkozások, amik ráadásul gyakran kellemetlen mellékhatásokkal járnak.