egy kalapos nő levendulát tart a kezében

4 étel, ami enyhíti a kellemetlen izzadást

Könnyedén megküzdhetsz a kellemetlen izzadással, ha az alábbi ételeket beépíted az étrendedbe.


Teljesen természetes, hogy a nyári meleg, a szárazság, a páratartalom és a napsugárzás hatására a tested jobban izzad, ez viszont kellemetlenségekhez vezet. Van egy jó hírünk: akár az étrendeddel is megoldhatod a problémát. Hiszed vagy sem, akadnak bizonyos "izzadáscsökkentő" ételek. Mutatjuk is őket!

1. Magas rosttartalmú élelmiszerek

zabpehely egy feh\u00e9r t\u00e1lban

Fotó: Jocelyn Morales / Unsplash


Már mi is írtunk arról, hogy a magas rosttartalmú ételek lassítják az emésztést, így hosszabb ideig jóllakottnak érzed magad. De ami ennél is jobb, hogy a zab és a teljes kiőrlésű gabonák segítenek az emésztés javításában is. A jobb emésztés pedig segít a testhőmérséklet szabályozásában, illetve csökkenti az izzadást - olvasható healthshots cikkében.

2. Olivaolaj

keny\u00e9r, paradicsom, ol\u00edvaolaj

Fotó: Calum Lewis / Unsplash


Az olívaolaj használata serkenti az anyagcserét és az emésztést, ez pedig, mint az előző pontban említettük segíti a testhőmérséklet szabályozását és megakadályozza a testhőmérséklet-emelkedést.

3. Gyümölcsök

gy\u00fcm\u00f6lcs\u00f6k. alma, eper

Fotó: Alexander Schimmeck / Unsplash


A magas víztartalmú gyümölcsök, például az alma, a szőlő, a görögdinnye, az ananász és a narancs, szintén segítenek csökkenteni az izzadást. Még javában tombol a görögdinnye szezon, így érdemes neked is betáraznod ebből a gyümölcsből. Ha már rengeteget ettél belőle, és valami újdonságra vágysz, próbáld ki a grillezett verziót. Itt írtunk róla bővebben.

4. Zöldségek

z\u00f6lds\u00e9gek egym\u00e1s mellett, narancs, paprika, paradicsom

Fotó: Jacopo Maia / Unsplash


Olyan zöldségeket kell beépítened az étrendedbe, mint a zeller, az uborka, a saláta, a vörös káposzta és a spenót. A felsorolt zöldségek magas víztartalmukkal segítik a verejtékszint szabályozását.