vérnyomásmérő, lazac, banán, paradicsom, brokkoli egy szív alakú tálban

Fontosabb az étkezés, mint gondolnád!

Fotó: udra11 / Shutterstock

Ételek, amelyek megküzdenek a magas vérnyomással

A magas vérnyomást bátran nevezhetjük az egyik leggyakoribb népbetegségnek. Rontja a helyzetet, hogy további súlyos betegségek kialakulásához vezethet. Szerencsére a megfelelő ételek fogyasztásával megelőzhető a baj.


Az egyik legfontosabb feladat a magas vérnyomás elleni küzdelemben a sóbevitel csökkentése. Érdemes sok zöldséget és gyümölcsöt enni, emellett pedig ajánlatos teljes kiőrlésű gabonát, halakat, dióféléket és alacsony zsírtartalmú tejtermékeket fogyasztani.

Mindemellett természetesen fontos az egészséges testsúly fenntartása és a rendszeres testmozgás, illetve az orvosoddal való gyakori konzultáció.

Citrusfélék

citrusf\u00e9l\u00e9k, grapefruit, lime, citrom

Próbáld ki a grapefruit levet!

Fotó: Bruna Branco / Unsplash


A citrusfélék, beleértve a grépfrútot, a narancsot és a citromot, erős vérnyomáscsökkentő hatással bírnak.

Tele vannak vitaminokkal és ásványi anyagokkal, ezek segítenek megőrizni szíved egészségét.

Lazac és más omega-3 zsírokban gazdag halak

lazac, t\u00e9szta, fokhagyma, k\u00e9s, vaj, f\u0171szerek

Az omega-3 zsírsavakban gazdag halakat válaszd!

Fotó: David B Townsend / Unsplash

Az omega-3 zsírokban gazdag halak jelentős egészségügyi előnyökkel járnak, mivel ezek a zsírok csökkentik a vérnyomást.

Pisztácia

green-and-brown fruits Photo by Joanna Kosinska on Unsplash


Kutatók a pisztácia fogyasztását is összefüggésbe hozták már a megfelelő vérnyomással.

A kis zöld bogyó sok egyéb mellett káliumot is tartalmaz, ami nélkülözhetetlen a szív egészségéhez és a vérnyomás szabályozásához.

Spenót

spen\u00f3t levelek

Nitrát tartalma miatt érdemes fogyasztani! 

Fotó: Elianna Friedman / Unsplash


A répához hasonlóan a spenót is gazdag nitrátban. Mindemellett pedig rengeteg antioxidánst, káliumot, kalciumot és magnéziumot tartalmaz.

Kutatások szerint a spenótleves jelentősen növeli az artériák rugalmasságát, vagyis kordában tartja a vérnyomást.

Tökmag

t\u00f6kmagok egy kr\u00e9msz\u00edn\u0171 poh\u00e1rban

Magnéziumban és káliumban gazdag.

Fotó: engin akyurt / Unsplash


A tökmaggal szintén fontos tápanyagokat juttatunk a szervezetünkbe, többek között magnéziumot és káliumot.

Ezek mind elengedhetetlenek az erek karbantartásához és a vérnyomás csökkentéséhez.

Brokkoli

brokkolik egy z\u00f6ld t\u00e1lban

Rengeteg antioxidáns található benne.

Fotó: Louis Hansel / Unsplash


A brokkoli olyan antioxidánsokkal van tele, amik csökkenthetik a vérnyomást azáltal, hogy javítják az erek működését és növelik a szervezetben ingerületávivő anyagként funkcionáló nitrogén-monoxid szintjét.

Ha még többet akarsz megtudni a témáról, akkor olvasd el az eredeti angol nyelvű cikket a Healthline oldalán.