bevásárlókosár, zöldségek, víz
Fotó: Tara Clark / Unsplash

Melyek most a legjobb ár-értek arányú ételek a hazai boltokban?

Mit szólnál, ha azt mondanánk, hogy több olyan étel is akad, ami nem csak olcsó, de még szuper energiadús is.



Az élelmiszerek szint megállíthatatlanul drágulnak, ezért gondoltuk, hogy most egy olyan listát állítunk össze, ami olyan ételeket tartalmaz, amelyek sok energiával ellátnak, viszont olcsók. A rangsoroláshoz egy népszerű áruházlánc online áruházában látott árakat vettük figyelembe. Íme!

5. Tojás

toj\u00e1s, keny\u00e9r, feh\u00e9r t\u00e1ny\u00e9r \u00e9s villa

Fotó: Scott Eckersley / Unsplash


Akadnak olyanok, akik nem szokták megenni a tojássárgáját mondván, hogy rosszat tesz a koleszterinszintnek, ám ez nem teljesen így van - írja az upstart cikke. A tojássárgájának mérsékletes fogyasztása kulcsfontosságú, hiszen fontos tápanyagok vannak benne. Erről bővebben itt írtunk. Egy közepes méretű tojásban (58 gramm) 80 kalória található, ami hosszú időre feltölt energiával. Egy 10 darabos doboz ára pedig 660-900 forint közé esik.

4. Vörösbab

babos rizses \u00e9tel egy k\u00e9k t\u00e1ny\u00e9ron

Fotó: Dragne Marius / Unsplash


A bab kiváló rostforrás. Ez azért fontos, mert a legtöbb ember nem fogyaszt elegendő rostot. Az ajánlott napi adag 25-38 gramm. A rostok nagyon fontosan a szervezet számára, ugyanis segítenek elkerülni a magas koleszterinszint kialakulását, továbbá megvédenek az emésztőrendszeri betegségektől is. 100 gramm vörösbabban 106 kalória található. 1 kilogramm pedig nagyjából 650 forintba kerül.

3. Fehér rizs

citrom, r\u00e9k, rizs egy serpeny\u0151ben

Fotó: Annie Spratt / Unsplash


A fehér rizs egy alábecsült élelmiszer, mert sokan rossz vagy üres szénhidrátnak tartják. A rizs azonban nagyon gazdag vasban és B-vitaminokban. 100 gramm fehér rizsben 364 kalória található, 1 kilogramm pedig 560 forintba kerül. Ha még nem szerepel az étrendedben, akkor itt az ideje, hogy beépítsd ezt a sokoldalú és olcsó élelmiszert.

2. Tej

s\u00fctem\u00e9ny \u00e9s tej egy \u00fcvegben

Fotó: Brian Suman / Unsplash


Talán nem árulunk el hatalmas titkot, ha azt mondjuk, hogy a tej kiváló forrása vitaminoknak és ásványi anyagoknak. Többek között káliumot, kalciumot és D-vitamint is biztosít a szervezet számára. Egy adag tejben (250 milliliter) 160 kalória található. A 3,5 százalékos zsírtartalmú tej litere pedig 430 forint.

1. Krumpli

s\u00fclt burgony\u00e1k, rozmaring, villa

Fotó: Monika Grabkowska / Unsplash


Több tanulmány is bebizonyította, hogy a burgonyában található vitaminok, ásványi anyagok és antioxidánsok pozitívan befolyásolják a vércukorszintet. Bár a burgonya a listánk végén szerepel, mégis ő a legjobb ár-értek arányú élelmiszer. Egy kilogramm ugyanis 430 forintba kerül, 100 gramm burgonyában pedig 77 kalória rejtőzik.