egy piros óra a zöldségek között
Fotó: Chutima Chaochaiya / Shutterstock

Tudósok szerint tovább él, aki a cikkben megadott időpontig megeszi a reggelijét

Ha hosszú életre vágysz, akkor itt az ideje, hogy elkezdj odafigyelni arra is, hogy mikor étkezel. A cikkből többek között az is kiderül, hogy mi a megfelelő étkezési idő.



Ha az egészséges táplálkozásra gondolunk, akkor hajlamosak vagyunk csak arra koncentrálni, hogy mi kerül a tányérunkra. Ám fontos lenne arra is gondolni, hogy mikor eszünk. Mutatjuk, hogy mit érdemes tudni az étrend megfelelő időzítéséről.

Ez is érdekelhet: 7 szuper reggeli, amitől stresszmentesen indul a nap

Étkezési idő és fogyás

emberek \u00fclnek egy asztal k\u00f6r\u00fcl \u00e9telekkel

Fotó: Spencer Davis / Unsplash


Számos tanulmány foglalkozott már azzal, hogy az étkezések időzítése hogyan befolyásolja az ember súlyát. Mint a kutatásokból kiderült, azok az emberek, akik délután három óra után már csak könnyű ételeket fogyasztanak, könnyebben fogynak vagy tartják meg a súlyukat, mint azok, akik későn esznek. A tudósok hozzáteszik, ha fogyásról van szó, akkor az egyik legfontosabb szempont még mindig az, hogy milyen étel kerül a tányérunkra - írja a bbc oldala.

Meghosszabbítja az életünket a korai reggeli?

egy \u00e9telekkel teli aszta, gofri, toj\u00e1s

Fotó: Rachel Park / Unsplash


Egy amerikai kutatás szerint, a korai reggeli és a hosszú élet szorosan összekapcsolódik egymással. Az említett tanulmány során több mint 30 ezer résztvevő étkezési szokásait vizsgálták egy teljes évtizedig.

A vizsgálatok szerint azok a nők és férfiak, akik reggel hét és negyed nyolc között reggeliztek alacsonyabb volt a halálozás kockázata.

Mikorra tervezd a napod legnagyobb étkezését?

egy n\u0151 sal\u00e1t\u00e1t eszik

Fotó: Louis Hansel / Unsplash


A tanulmányokat látva azt biztosan kijelenthetjük, hogy csökkenteni kell az esti étkezések számát.

Az a legjobb, ha a lehető legkorábban fogyasztod el a vacsorádat. Miért? Úgy tűnik, a nap folyamán csökken az inzulinérzékenységünk, olyannyira, hogy a tudósok évtizedekkel ezelőtt elnevezték a jelenséget „délutáni cukorbetegség”-nek, ami annyit jelent, hogy az emberek kevésbé tolerálják a cukrot délután és este.

A szervezetünknek lényegében sokkal egyszerűbb feldolgoznia a reggelit, mint a vacsorát. Ha tehát este eszel, akkor magasabb cukor- és zsírkoncentráció tapasztalható a véredben, illetve hosszabb ideig tart, míg az értékek visszaállnak a normál állapotba. A cukor és a zsír hosszú ideig tartó jelenléte a vérben pedig számos szív- és anyagcsere-betegség egészségügyi kockázatát jelenti.