nők ülnek egy asztalnál, amin ételek vannak
Fotó: Photo Volcano / Shutterstock

7 trükk, amivel bármelyik étteremben egészségesen étkezhetsz

Szeretsz étterembe járni, de úgy érzed, hogy mindig egészségtelen ételeket választasz az étlapról? A cikkben leírt tippek segíteni fognak, hogy ez ne legyen így többé!



Őszintén szólva nagyon könnyű elkényeztetni magunkat mindenféle földi jóval, ha étterembe megyünk! A delish segítségével viszont most bemutatunk néhány tippet, amik segítenek abban, hogy még az étteremben is egészségesen tudj étkezni.

Ez is érdekelhet: 11 legszebb étterem a világból

1. Csekkold a menüt

egy n\u0151 telefont tart a a kez\u00e9ben

Fotó: Darya Ezerskaya / Unsplash


Használd ki a technológia adta lehetőségeket, és nézd át az étlapot, már mielőtt elmennél a kiszemelt étterembe. Ha meghagyod a kellő időt a választásra, akkor nagyobb lesz az esélye, hogy valamilyen egészséges fogást választasz magadnak.

2. Ne egyél kenyeret

keny\u00e9r kos\u00e1rban

Fotó: Waldemar Brandt / Unsplash


Friss, ropogós, meleg kenyérdarabkákkal megtöltött kosárka. Ismerős? Ha legközelebb ilyet látsz az étterem asztalán, akkor se ess kísértésbe. Nincs szükséged a felesleges kalóriákra.

3. Válassz okosan köretet

s\u00fclt hal z\u00f6lds\u00e9gekkel

Fotó: Shayda Torabi / Unsplash


Ha az a célod, hogy egészséges legyél, akkor nemet kell mondanod a sült krumplira. Cseréld le salátára vagy zöldséges köretre.

4. Hagyd ki a menő koktélt

egy n\u0151 kokt\u00e9lt tart a kez\u00e9ben

Fotó: Taylor Simpson / Unsplash


Egy díszes koktél tökéletesnek tűnhet egy Instagram fotóhoz, ám valószínűleg tele van cukorral és kalóriákkal. Ahelyett, hogy ilyen cukros italokat innál, válassz inkább egy pohár bort vagy egy világos sört. Bónusz: szinte biztos, hogy még egy kis pénzt is megtakarítasz.

5. Mindig fogyassz proteint is

toj\u00e1sok keny\u00e9rrel spen\u00f3ttal

Fotó: Joseph Gonzalez / Unsplash


Az elfogyasztott fehérje segít abban, hogy hamarabb jóllakott legyél. Rendelj egészséges köreteket és hozzá fehérjében gazdag ételt, például grillezett csirkét, lazacot, garnélarákot vagy tofut.

6. Vidd haza a maradékot

egy hossz\u00fa haj\u00fa n\u0151 italt tart a kez\u00e9ben

Fotó: Dan Burton / Unsplash


Ha úgy érzed, hogy nem bírsz többet enni, akkor inkább csomagoltasd be a maradékot. Ez segít elkerülni a túlevést, a pazarlást és bónuszként lesz másnap is ebéded.

7. Egyél lassan

egy n\u0151 sal\u00e1t\u00e1t eszik

Fotó: Pablo Merchán Montes / Unsplash


Ne felejts el lassan enni, a falatok között kis szüneteket tartani és beszélgetni. Egyértelműnek hangzanak ezek a dolgok, de hidd el, hogy sokan elfeledkeznek róluk. Pedig ha nem figyelsz oda, akkor sokkal többet fogsz enni, mint ezzel a módszerrel.