egy nő poharat tart a kezében

Fáradtan kelsz reggelente? 4 módszer is van, hogy orvosold a problémát

Vannak reggelek, amikor az ember szinte képtelen kikelni az ágyból és lelket önteni magába. A cikkben szereplő tippek segítségével azonban végre leküzdheted ezt a kellemetlen problémát.


A minap a healthline oldalán rábukkantunk egy érdekes cikkre, ami a reggeli fáradtság leküzdésének mikéntjéről szólt. Mivel ez egy olyan jelenség, ami már biztosan neked is okozott kellemetlen pillanatokat, úgy gondoltuk, veled is megosztjuk a megoldást. Már mutatjuk is!

Olvasd el ezt is! A 6 legjobb vitamin és étrend-kiegészítő stressz ellen

1. Kezd a reggelt egy nagy pohár vízzel

citromos v\u00edz ment\u00e1val

Fotó: Joanna Kosinska / Unsplash


A reggeli fáradtság a kiszáradás egy klasszikus tünete, már az enyhe dehidratáltság is képes hangulati zavarokat kiváltani. Hagyd, hogy egy jó hideg pohár víz felfrissítsen és már indulhat is a napod. Ne feledd, ha edzel napközben, akkor még több folyadékra lesz szükséged.

2. Egyél reggelit, hogy megjöjjön az energiád

eper, toj\u00e1s, avok\u00e1d\u00f3 \u00e9s k\u00e1v\u00e9

Fotó: Rachel Park / Unsplash



A reggeli a nap legfontosabb étkezése.

Ha nekünk nem is hiszel, akkor hallgass azokra a kutatókra, akik megállapították, hogy az első étkezés kihagyása komolyan negatívan befolyásolja az egész napodat. Többek között erőtlenebb leszel és a koncentráció is nehezedre esik majd. A reggelit üzemanyagnak is tekinthetjük, amire nagyon nagy szüksége van a szervezetednek. A legegészségesebb megoldás, ha teljes kiőrlésű gabonát, dióféléket és sovány tejtermékeket fogyasztasz reggelire.

3. Kerüld a cukrot ebédig

gabonapehely tejjel

Fotó: Nyana Stoica / Unsplash


Mindennap reggelizel? Szuper! Ám, nem mindegy sajnos, hogy mit eszel. A cukros élelmiszerek (péksütemények, édesített kávéitalok) vércukorszint-emelkedéshez vezetnek, ettől szintén kimerültnek fogod magad érezni. Ha nem vagy benne biztos, hogy adott termékben mennyi cukor van, nézd meg az összetevőket.

Ha túl sok a cukor benne, akkor egyél egy almát, sárgarépát vagy narancsot reggelire.

4. Igyál kevesebb kávét

\u00fcveg poh\u00e1r k\u00e1v\u00e9

Fotó: Jarek Ceborski / Unsplash


Bár a kávénak rengeteg egészségügyi előnye van, az ital nagy mennyiségű fogyasztásnak köze van a nap közbeni fáradtsághoz.

Több kutatás is beszámolt arról, hogy a koffeintartalmú italok valóban fáradtsághoz vezethetnek. Biztosan te is jártál már úgy, hogy megittál egy csésze kávét, majd utána aludtál egy jót... Ha reggel csökkentett mennyiségű kávét fogyasztasz, akkor kevésbé leszel erőtlen a nap folyamán.