szőke nő fekete felsőben felülést végez

A 6 legfinomabb fehérjeforrás, ráadásul van még egy szuper tulajdonságuk

Egészségesek és sokoldalúan használhatók a konyhában. Vedd be őket az étrendedbe, ha eddig még nem tetted!



A hüvelyesek és különösen a babfélék általában gazdagok fehérjében, ráadásul növényi alapú élelmiszerekről van szó. Nem véletlenül a vegetáriánus és vegán étrendet követő emberek egyik legfontosabb tápláléka, hiszen a többiek a fehérjeszükségletük egy részét hússal fedezik.

A hüvelyesek fehérjetartalma között is vannak különbségek, az alábbi - eredetileg a vegnews.com által összeállított - lista a legjobbak legjobbjait sorolja fel. A név mellett zárójelben feltüntetett értékek 100 grammra vetítve értendők.

Vajbab (9 gramm)

Hasonlít cannellinihez, azzal ellentétben viszont káliumtartalma kiemelkedő, ami az idegrendszer megfelelő működéséhez és az izomgörcsök elkerüléséhez kell. Akár pizzaszósz is készülhet belőle, ehhez csak összepasszírozott formában ki kell keverni fokhagymával, zsályával és némi alaplével.

Cannellini bab (8 gramm)

Íze kellemes, nem túl erőteljes. A protein mellett sok mangánt is tartalmaz, ami az anyagcsere folyamatok akadálytalan lefolyásához szükséges. Sokoldalú fajta, könnyű más ételekkel összepárosítani.

Edamame (8 gramm)

z\u00f6ld babszemek

Fotó: Fernando Andrade / Unsplash


Az edamame, vagyis az éretlen szójabab a fehérjén kívül vasat, magnéziumot és kalciumot is tartalmaz.

Feketebab (7,6 gramm)

Az egyik legegészségesebb hüvelyes, gazdag vitaminokban, rostokban, mindehhez pedig alacsony zsírtartalom társul.

Pinto bab (7,2 gramm)

Nagyon hasonló a feketebabhoz, kiválóan érzi magát burritóban akár paszta formában is.

Vesebab (7,2 gramm)

v\u00f6r\u00f6s babszemek

Fotó: Volodymyr Hryshchenko / Unsplash


A protein mellett sok vasat is tartalmaz, 100 grammal a napi vasszükségleted ötödét fedezheted. Chilis bab és bableves nem létezhet nélküle.