egy villa és mérőszalag

Jobb tudni: az 5 legrosszabb fogyókúrás ételpárosítás

A cikket olvasva nekünk is be kellett látni, hogy mi is fogyasztunk olyan ételpárosításokat, amik sem a fogyásnak, sem az egészségünknek nem tesznek jót.




A fogyás nem könnyű, de a megfelelő életmóddal nagyszerű eredményeket lehet elérni. Az eatthis cikkében egy amerikai dietetikussal, Lauren Manakerrel készítettek interjút. A beszélgetésből meglepő dolog derült ki, többek között az is, hogy akadnak olyan ételpárosítások, amik megakadályozzák a sikeres fogyást.

Ez is érdekelhet: Egy évezredes módszer a leghatékonyabb fogyókúra hasra

1. Banán és tej

egy poh\u00e1r tej \u00e9s ban\u00e1n

Fotó: Pixel-Shot / Shutterstock


A banán és a tej kombinációja az egyik legrosszabb ételpárosítás, ugyanis ez a páros egyfajta zavart okoz az emésztőrendszerben, ami méreganyagok megjelenéséhez, allergiás reakcióhoz és egyensúly problémákhoz vezet – mondja Manaker az interjúban.

2. Pirítós és jam

pir\u00edt\u00f3s lekv\u00e1rral

Fotó: Jonathan Pielmayer / Unsplash



A lekváros pirítós egy igazi reggeli klasszikus, amit rengetegen szeretnek, ám nem egyáltalán nem tesz jót a fogyásnak.

Ha ugyanis két olyan élelmiszert párosítasz, amik ugyanahhoz az élelmiszercsoporthoz tartoznak (például szénhidrátok), akkor nagyobb az esélye, hogy túlfogyasztasz belőlük. A feldolgozott, kalóriadús ételek nagy mennyiségű bevitele pedig a vércukorszintnek sem tesz jót. Ezenfelül a súlygyarapodás a túl sok szénhidrát eredménye lehet, mivel a szervezet az összes felesleges glükózt zsírrá bontja.

3. Chips és salsa

salsa chips t\u00e1ny\u00e9rok

Fotó: Frankie Lopez / Unsplash


A chips és a salsa fogyasztása szintén megnehezíti a sikeres fogyást. Ez a kombináció ugyanis tele van nátriummal, illetve hiányoznak belőle az egészséges zsírok, vagyis az elfogyasztásuk után hamar megéhezel.

Ha teheted, akkor próbálj meg alacsony nátriumtartalmú tortillát beszerezni, hogy tovább érezhesd magad jóllakottnak.

4. Paradicsomleves és sajt

paradicsomleves sajttal

Fotó: Julia Kicova / Unsplash


A legtöbb paradicsomleves meglepően magas cukortartalmú, köszönhetően a hozzáadott magas fruktóztartalmú kukoricaszirupnak. Sokan szeretik sajttal párosítani a levest, amiben pedig sok zsír és szénhidrát van. A magas nátriumtartalmú élelmiszerek a súlygyarapodáson kívül más egészségügyi problémákhoz is vezethetnek – beleértve a magas vérnyomást, a stroke-ot és a szívbetegségeket – meséli a dietetikus.

5. Zabpehely szárított gyümölcsökkel

feh\u00e9r t\u00e1l zabpehellyel

Fotó: New Africa / Shutterstock


A legtöbb kutatás úgy tartja, hogy a zabpehely magas rosttartalma miatt rengeteget segít a fogyásban.

Azonban, ha szárított gyümölcsökkel kombinálod, akkor megnöveled a vércukor- és inzulinszintet, ami hozzájárul a zsírraktározó hormonok megnövekedéséhez.