egy nő gyümölcsök előtt ül
Fotó: Luna Vandoorne / Shutterstock

3+1 gyümölcs, ami segít elkerülni a hasi zsírpárna kialakulását

Nem úgy alakul a fogyás, ahogy eltervezted? Valószínűleg hiányzik az étrendedből a listánkon szereplő 4 gyümölcs.



A C-vitamin egy vízben oldódó vegyület, antioxidánsokkal látja el a szervezetet, továbbá fontos a szem egészsége szempontjából is. De azok számára is nélkülözhetetlen, akik fogyni szeretnének, mivel fontos szerepet játszik a zsírmolekulák anyagcseréjében - derül ki az ndtv minapi cikkéből.

Ez is érdekelhet: Jobb vigyázni velük: az 5 legmagasabb cukortartalmú gyümölcs

egy n\u0151 edz

Fotó: Jonathan Borba / Unsplash


Tudtad, hogy a fent elmondottak miatt a nem elegendő C-vitamin csökkenti a fogyókúra hatékonyságát?

Az alábbi gyümölcsökben túlteng a C-vitamin, így rendszeres fogyasztásukkal garantáltan elkerülheted a súlygyarapodást és a kellemetlen hasi zsír kialakulását.

1. Narancs

k\u00e9t narancs az asztalon

Fotó: Xiaolong Wong / Unsplash


Nincs is jobb egy frissen facsart narancs juice-nál, igaz? Imádjuk a narancsot, ugyanis ízletes és hihetetlenül gazdag C-vitaminban. Sőt, a narancs azért is kiváló fogyókúrás nassolnivaló, mert magas rosttartalommal rendelkezik, vagyis sokáig jóllakottnak érzed magad tőle. Készíts a narancsból és más citrusokból egy szuper salátát.

2. Citrom

citrom \u00e9s citrom szeletek

Fotó: eggbank / Unsplash


A C-vitamin egyik legjobb forrása a citrom, amit kora reggel meleg vízzel és mézzel együtt ajánlott fogyasztani. 100 gramm citrompép 53 milligramm C-vitamint tartalmaz, ami nemcsak a fogyásban segít, hanem még az immunrendszeredet is erősíti. Ha annyira nem szereted a sima citromos vizet, akkor próbáld ki a mi kedvencünket, az uborkás-citromos limonádét.

3. Papaya

papaya z\u00f6ld h\u00e1tt\u00e9r el\u0151tt

Fotó: Isaac N.C. / Unsplash


A papaya az egyik legjobb fogyókúrás gyümölcs. Miért? Mert alacsony szénhidráttartalmú és nagyon gazdag C-vitaminban. Nem mellesleg rákellenes tulajdonságokkal is rendelkezik, illetve javítja a szív egészségét. Túlzásba azért ne vidd: a papaya fogyasztásának lehetséges mellékhatásairól korábban itt írtunk.

+1 Guava

guava gy\u00fcm\u00f6lcs \u00e9s levelek

Fotó: Anna Kucherova / Shutterstock


A Közép-Amerikában őshonos, de egy-két helyen már itthon is kapható guava alacsony kalóriatartalmú és magas rosttartalmú, ezért tökéletes a fogyáshoz. Az egzotikus gyümölcs mindössze 37 kalóriát tartalmaz, sőt az ajánlott napi rostbevitel 12 százalékát is fedezi. Más alacsony kalóriatartalmú élelmiszerekkel ellentétben a guava gazdag ásványi anyagokban is, vagyis fogyasztásával nem veszítesz a fontos tápanyagokból.