hosszú hajú lány a szabadban, keze a fején
Fotó: freestocks / Unsplash

Egyetlen vitaminnal megduplázhatod a fogyókúrád eredményét

Hogy ne csak a lemondásról szóljon a fogyókúra: bizonyos katalizátorok bevetésével kisebb önmegtartóztatásra lesz szükséged a kívánt eredmény eléréséhez.


Jeremy Dean, a University College of London pszichológia professzora, a spring.org.uk linken elérhető PsyBlog nevű, egészségügyi témákat feldolgozó oldal alapítója írt a nyár közeledtével két szempontból is aktuális témáról. Állítása szerint ugyanis a strandszezonra elérni kívánt „versenysúly” elérése komoly akadályokba ütközik, ha a szervezetnek hiánya van D-vitaminból.

Utóbbival az a bökkenő, hogy a legnagyobb mennyiséget a nappal szívod magadba, erre viszont akkor van a legnagyobb esélyed, amikor már javában csinos fürdőruhádban szeretnél villogni. Márpedig egy Dean által hivatkozott kutatás szerint a D-vitaminnal akár meg is duplázhatod a fogyás mértékét: a 90 fiatal kaliforniai nő részvételével végzett amerikai kísérletben a magas D-vitaminszinttel rendelkező alanyok átlagosan 9 kilóval kevesebbet nyomtak a mérlegen.

A D-vitamin zsírban oldódó vitamin, hiánya esetén könnyebben lerakódik a zsír. Fontos azonban az is, hogy éppen mivel zsírban oldódik, fel tud halmozódni a szervezetben, ennek komoly mellékhatása (például veseelégtelenség) lehet. Ez azt jelenti, hogy túlzásba lehet vinni, nagy dózisú D-vitamin kúra előtt ezért minden körülmények között konzultálj szakemberrel.

D-vitamin egyébként élelmiszereink közül a tejtermékekben, halakban, gombákban és a tojásételekben található meg nagy mennyiségben. Ha hatékonyabbá szeretnéd tenni a fogyókúrádat, ezeket egyed – és persze menjél sokat a napra!