görögdinnye fehér háttér előtt

A görögdinnyének nem is a húsa a legegészségesebb része!

Erősíti a szívet, védi az ereket, megelőzi a rákot és még finom is.

Nagyjából mindenki számára ismert, miért egészséges a görögdinnye húsa. A gyümölcs 90 százaléka víz, tehát kitűnő hidratáló a meleg nyári hónapokban, de a maradék 10 százalék is hasznos. Van benne többek között A-, többféle B- és C-vitamin, valamint kalcium, magnézium, rost és kálium.

Azt már jóval kevesebben tudják, hogy legalább ennyire értékes a piros hús és a zöld héj között található vékony fehér csík. „Mintha egy másik gyümölcs lenne” – írja a prevention.com egy cikkében, és a megállapítás egyáltalán nem túlzó.

k\u00e9t szelet g\u00f6r\u00f6gdinnye fekete h\u00e1tt\u00e9r el\u0151tt

Fotó: shri / Unsplash

Több rostot és káliumot tartalmaz, mint a dinnye húsa, amivel különösen sokat tesz a szív egészségének megőrzéséért. Megtalálható még benne ezen kívül a citrullin nevű aminósav, ami a várnyomást és az ereket tartja karban, de fáradtság ellen sem utolsó és egyes rákbetegségek kialakulását is akadályozza.

Meggyőztünk? Legközelebb, mielőtt kidobod a dinnye héját, kanyarítsd ki belőle a fehér részt. Egy korábbi cikkünkben recepteket is mutattunk, hogyan tudod hasznosítani ezt a szuper egészséges részt.