grapefruit
Fotó: Nazaruk Nazar / Shutterstock

A fél világ ki nem állhatja, pedig megvéd az infarktustól és a ráktól

Az íze megosztó, viszont kombinálható más ételekkel, az egészségre gyakorolt hatása ugyanúgy megmarad.


A minap egy érdekes cikkre bukkantunk az eatthis oldalán, ami az akut és krónikus gyulladásokról és azok következményeiről értekezett. A gyulladások számos súlyos betegség (cukorbetegség, rák és reumás ízületi elváltozások) okozójává válthatnak, így érdemes megelőzni a kialakulását. Hogyan lehet elkerülni? Az alábbi listán lévő gyümölcsök rendszeres fogyasztásával.

Olvasd el ezt is! Kiderült, nem mindenkinek egészséges a grapefruit, sőt!

1. Grapefruit

grapefruit k\u00e9s deszka

Fotó: Anna Wlodarczyk / Unsplash


Lehet, hogy nem szereted a grapefruitot, de reméljük, most megváltozik róla a véleményed. A grapefruitban található naringin vegyület ugyanis sikeresen enyhíti a szervezet gyulladásos reakcióit, illetve megakadályozza a sejtkárosodást is. Ezenfelül a grapefruit kiváló forrása az A- és C-vitaminnak, mindkettő kulcsfontosságú az immunrendszer megfelelő működéséhez. Készíts belőle és más gyümölcsökből turmixot, így ugyanis kevésbé fogod kiérezni a grapefruit ízét. Ha kicsit bátrabb vagy, akkor viszont készítsd el a mi kedvenc citrussalátánkat.

2. Vörös áfonya

v\u00f6r\u00f6s \u00e1fony\u00e1s s\u00fctem\u00e9ny

Fotó: Food Photographer | Jennifer Pallian / Unsplash


Ez a piros bogyós gyümölcs nagy mennyiségű antioxidáns hatású vegyületet tartalmaz, ami képes csökkenti a gyulladásokat, továbbá megakadályozza a zsírok érfalon történő lerakódását. Ha ez nem lenne elég, jó ha tudod, rákellenes hatással is rendelkezik. A vörös áfonya könnyen beszerezhető fagyasztva, így egész évben fogyaszthatod. Hozzáadhatod turmixokhoz vagy akár salátákhoz is.

3. Narancs

narancsos s\u00fctem\u00e9ny

Fotó: Cats coming / Unsplash


A narancs olyan erős flavonoidokat tartalmaz, amik megvédenek a gyulladásokkal szemben, így többek között elkerülheted az Alzheimer-kórt és a Parkinson-kórt is. Igyekezz minden héten narancsot fogyasztani, hogy a gyümölcs ki tudja fejteni a pozitív hatásait.

4. Eper

eper fekete t\u00e1lban, poh\u00e1rban turmix

Fotó: Milada Vigerova / Unsplash


Csakúgy mint a narancs, az eper is nagyon gazdag olyan flavonoidokban, amik gyulladáscsökkentő és antibakteriális hatásúak. Ha rendszeresen fogyasztasz epret, akkor csökkentheted például a rákos megbetegedések kialakulásának kockázatát is. Valószínű, hogy te is imádod az epret, így nem jelent majd nagy problémát beépíteni az étrendedbe. De ha ötletre van szükséged, akkor próbáld ki ezt a quinoa-eper smoothie-t.

5. Áfonya

\u00e1fonya barna t\u00e1ny\u00e9rban kan\u00e1llal

Fotó: Mona Eendra / Unsplash


Az áfonya képes csökkenteni az inzulinrezisztenciát, ami a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának előjele. Egy 2018-as kutatás szerint ez a gyümölcs színét adó antocián tartalmának köszönhető. Az áfonya egyébként tökéletes reggeli alapanyag. Csak dobd hozzá egy sima zsírszegény joghurthoz és már kész is az egészséges reggeli.