szeletelt gyömbér egy piros bögre mellett fa deszkán

Egy aggodalomra okot adó tény a gyömbérről

Számos pozitív egészségügyi hatása van a gyömbérnek, bizonyos esetekben viszont veszélyt rejt a fogyasztása.


A gyömbér manapság az egyik legdivatosabb alapanyag. Keleti ételek fűszereként kezdte hódító útját, de ma már sokan beleteszik a hagyományos hétvégi húslevesbe vagy éppen a forralt borba is.

Népszerűségének egyik oka, hogy jótékony egészségügyi hatásairól már könyvtárnyi szakirodalom született. A gyömbér bizonyítottan csökkenti a hányingert (így több más dologgal együtt segíthet az utazási betegség megelőzésében), enyhíti a görcsöket, kordában tartja a koleszterinszintet és számos rák kóros sejtjeit pusztítja.

Alapesetben a gyömbér nyersen is fogyasztható, annál is inkább, mert melegítésre a gingerol csipős vegyület egy része „elillan”.

Akik nem bírják a csípőset, azoknak érdemes feldolgozva enniük. Mindazonáltal – hívja fel a figyelmet az osztrák Falstaff –senkinek nem ajánlott a napi 50 grammnál több nyers gyömbér fogyasztása, mert az felfúvódáshoz, hasmenéshez, gyomorégéshez vezet.