paradicsom fekete háttér előtt
Fotó: Tamara Gak on Unsplash

Egy tanács: ha jót akarsz, mindig legyen otthon paradicsom!

Ha van otthon paradicsom és még egy pár dolog, akkor kényelmes és jó életed lesz - röviden így foglalható össze az alábbi cikkünk fő tanulsága.


Az egészséges étrend követése egyszerűbb, mint hinnéd. Ha csupa zöldséget, gyümölcsöt tartasz otthon, akkor egyszerűen nem tudsz máshoz nyúlni, amikor megéhezel. További előnyük ezeknek az élelmiszereknek, hogy akár magukban is elrágcsálhatók, de egy saláta is gyorsan összedobható belőlük. Az általunk nagyon kedvelt és sokszor idézett thekitchn.com oldal gyűjtötte össze azokat a zöldségeket és gyümölcsöket, amikre különösen igazak az előbbi megállapítások. Ha tehát gyorsra és egészségesre vágysz, az alábbiakból mindenképpen tárazz be otthonra. Bónuszként egy finom krémet is figyelmedbe ajánlunk.

Vágott zöldségek

Rengeteg időt spórolhatsz meg velük, hiszen gyakorlatilag rögtön fogyaszthatók, nincs tehát kifogás, miért nem eszel zöldséget. További előnyük, hogy sok bennük a rost és az antioxidáns, mindkettőre nagy szüksége van a szervezetednek.

A zacskós vágott zöldséget (főleg salátákat) ma már bármelyik boltban megvásárolhatod, persze magad is készíthetsz otthon: kerüljön bele retek, kelbimbó, karfiol, brokkoli, hagyma – mind csökkenti a rák kialakulásának kockázatát. Feldobhatod meg dióval, kakukkfűvel, pürésítve pedig egy finom zöldségleves alapját képezhetik.

Leveles zöldek

A spenót, mángold és kelkáposzta tartozik ide, közös tulajdonságuk, hogy rendkívül gazdagok olyan tápanyagokban, mint a gyulladás gátló béta karotin, a szívvédő lutein és a B-vitamin. Mindemellett a rákos megbetegedések kockázatát is csökkentik és persze nem elhanyagolható az sem, hogy finomak. Kiválóan használhatók salátákhoz, de tortillákban is remekelnek.

Hummusz

feh\u00e9r porcel\u00e1n ed\u00e9nyben barna kr\u00e9m, mellette keny\u00e9r

Fotó: Nicholas Barbaros / Unsplash


A csicseriborsókrém alacsony zsírtartalmú, viszont tele van proteinnel és rosttal. Előnye, hogy egyre több boltban készen kapható, de persze otthon is elkészíthető. Kiváló szendvicsekbe, mártogatósokhoz, legyen az pékáru vagy zellerszár, de persze egy saláta tetején is ott a helye. Keményítő- és lassabban felszívódó szénhidráttartalma miatt jó a gyomornak, fogyókúránál is nagy segítség.

Paradicsom

Vágva szendvics mellé vagy salátába, passzírozva szószba, fűszerként lecsóba, gulyásba – sokoldalú és rendkívül egészséges, kötelező tartozéka minden konyhának. Nem utolsó sorban persze nagyon egészséges, rákellenes hatású, sok benne a C-vitamin és a béta karotin. Ha főzöd, használ oliva olajat, kutatások szerint segíti a tápanyagok felszívódását a paradicsomból.

Kék áfonya

Amilyen kicsi, olyan tápláló. Tele van gyulladásgátló antioxidánssal, jót tesz az agynak, csökkenti a szívbetegségek és a rák kialakulásának kockázatát. Érdemes egyszerre többet is beszerezni belőle, amikor akciós, vagy szezonja van, akár egy hétig is eláll a hűtőben, sőt akár még le is fagyasztható, semmit nem veszít értékéből. Ha nem vagy áfonya rajongó, kiválthatod eperrel, cseresznyével, szederrel, mind hasonló tulajdonsággal rendelkezik. Reggelire zabpehelybe vagy joghurtba, uzsonnára a gyümölcstál részeként, néha egy-egy süteménybe – a lehetőségek tárháza széles.

Hagyma

lila hagym\u00e1k fa t\u00e1lban

Fotó: vivek sharma / Unsplash


A magyar konyha egyik legfontosabb alapanyaga, úgyhogy valószínűleg külön ajánlás nélkül is mindig tartasz belőle otthon. Azt viszont talán még te sem tudtad, hogy a hagymafélék védik a szívet és csökkentik a rák esélyét.

Reméljük, elnyerte tetszésed a fenti lista, szerintünk nem nagy erőfeszítés ezekből mindig beszerezni. Hidd el, a szervezeted meg fogja hálálni.