kivi, szőlő, papaya és más gyümölcsök

7 gyümölcs, ami sokat segít a fogyásban

Nem bírod ki az édes finomságok nélkül, de szeretnél fogyni? Akkor az új legjobb barátod a gyümölcs lesz! Összeszedtük neked a 7 legjobb gyümölcsöt, ami segít a fogyásban. Íme!



Főleg az ünnepek után szoktunk fogadalmakat tenni azzal kapcsolatban, hogy végre megpróbálunk lefogyni. Talán meglepő, de ezekben a nehéz időkben az édes, rostban- és tápanyagban gazdag gyümölcs siet a segítségedre.

Olvasd el ezt is: 7 ital, amiről soha nem gondolnád, hogy árthat a szívednek

1. Alma

f\u00e9lbev\u00e1gott alm\u00e1k az asztalon

Fotó: Tuqa Nabi / Unsplash


Az alma magas rost-, de alacsony kalóriatartalmú gyümölcs, így kiváló választás. A magas rosttartalmú ételek ugyanis lassítják az emésztést, így hosszabb ideig jóllakottnak érzed magad. A teltségérzés és a rostbevitel érdekében ne hámozd meg az almát! Egy közepes méretű alma közel 5 gramm rostot tartalmaz, ami a napi érték 16 százalékát adja, mellette pedig szintén jónak mondható 96 kalóriát.

Csak turbózd fel a kedvenc salátádat almadarabokkal, vagy fogyaszd görög joghurttal együtt egészséges harapnivalóként. Hozzáadhatod persze zabpehelyhez is. Ha az almát zabbal párosítod, az a derékbőséged szempontjából is okos döntés, mivel így extra rostanyagot viszel be a szervezetedbe.

2. Málna

m\u00e1ln\u00e1k egy feh\u00e9r t\u00e1ny\u00e9rban

Fotó: Ashley Byrd / Unsplash


Édessége miatt a málna segíthet kielégíteni a cukor iránti vágyat, miközben rostokban és antioxidánsokban szintén gazdag. Egy csésze málna 8 gramm rostot tartalmaz, ami a napi bevitel 28 százalékát adja. A málnát gyakran a szuperélelmiszerek kategóriába sorolják, mivel magas C-vitamin, E-vitamin és antioxidáns tartalmú, ezek pedig segítenek a krónikus betegségek megelőzésében.

A málna remekül kiegészíti a salátákat és a joghurtokat, de akár önmagában is fogyaszthatod, mint nassolnivalót.

3. ​Narancs

narancs szeletek egym\u00e1s mellett

Fotó: Sheraz Shaikh / Unsplash


Egy közepes méretű narancs valamivel több, mint 3 gramm rostot tartalmaz, ami a napi szükséges mennyiség 11 százaléka. Tele van továbbá C-vitaminnal, ami erősíti az immunrendszert, segíti a kollagén (a szervezetben leggyakrabban előforduló fehérje, egyfajta ragasztó anyag a test számára) előállításában és segíti a vas felszívódását is.

Hozzáadhatod salátákhoz, de párosíthatod csirkehússal is.

4. ​Mangó

mang\u00f3 szeletek

Fotó: Fedor / Unsplash


A mangó javítja az anyagcserét, sőt csökkenti a vérnyomást és segít a vércukorszint szabályozásában is. Mindemellett pedig rostban gazdag gyümölcs. A mangó önállóan megállja a helyét snackként, de salátákhoz is hozzáadhatod.

5. ​Avokádó

f\u00e9lbev\u00e1gott avok\u00e1d\u00f3

Fotó: Bethany Randall / Unsplash


Bár furcsán néz ki egy gyümölcsös tálban, mégis oda tartozik az avokádó. Az avokádóban található egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírsavak sokat tesznek a szív egészségéért, és fokozzák a teltségérzetet. Egy kutatásban azt is kimutatták, hogy azok a túlsúllyal küzdő emberek, akik avokádót is ettek, hat óra elteltével kevésbé érezték magukat éhesnek, mint azok, akik zsírszegény és magas szénhidráttartalmú ételeket fogyasztottak.

Az érett avokádó felvágása után a darabokat dobd egy turmixgépbe. A gyümölcs állagából adódóan egy krémes, sűrű italt kapsz, amibe például még banánt is tehetsz.

6. ​Banán

ban\u00e1nok egym\u00e1s mellett

Fotó: Rodrigo dos Reis / Unsplash


A banánból származó szénhidrátok egy része a pektin és az úgynevezett rezisztens keményítő rostjaiban található, ezek segítenek szabályozni a vércukorszintet. Ez a fajta keményítő nem emésztődik meg, ami azért jó, mert közben viszont - csakúgy mint a rost - lassítja az emésztést. Emiatt aztán hosszabb ideig érezzük magunkat jóllakottnak.

Turmixold le a banánt és adj hozzá egy kis diót, utóbbi szintén segít a fogyásban, mivel egészséges zsír- és fehérjetartalmának köszönhetően később fogsz megéhezni.

7. ​Ananász

felv\u00e1gott anan\u00e1sz egy t\u00e1lban

Fotó: Gabriel Yuji / Unsplash


A vízben gazdag élelmiszerek, például a gyümölcsök és a zöldségek étrendhez adása súlycsökkenést eredményez. Így van ez az ananásszal is. Az ananász jól párosul sós ételekkel és tejtermékekkel, ezért például fogyaszthatod görög joghurttal.

(everydayhealth)