egy férfi a zakóját gombolja

Ki korán nyel, aranyat lel - állítja egy új kutatás

Csak egy szuper egyszerű étkezési szabályt kell betartanod, ahhoz, hogy sikeresebb legyél a munkahelyeden.



Egy friss felmérés szerint a kiadós reggeli étkezés hatással van a karrieredre - írja marthastewart oldala. Szerintünk kevés olyan ember akad, aki nem akar fejlődni és előrelépni a munkahelyén, így gondoltuk, hogy téged is érdekelni fog, hogy pontosan mi derült ki az új kutatásból.

Ez is érdekelhet: Tudósok szerint tovább él, aki a cikkben megadott időpontig megeszi a reggelijét

emberek \u00fclnek a laptop el\u0151tt

Fotó: Scott Graham / Unsplash


A kutatók ezer reggelizőt és ezer nem reggelizőt interjúvoltak meg, amiből az derült ki, hogy előbbiek nagyobb valószínűséggel kapnak munkahelyi előléptetést (és vele együtt több pénzt), mint korgó hasú társaik.

egy asztal tele \u00e9telekkel, k\u00e1v\u00e9, gofri

Fotó: Rachel Park / Unsplash


A tanulmány eredményei alapján azt is megállapították, hogy akik étkezéssel kezdik, a napjukat sokkal elégedettebbek lesznek napközben. Sőt, tízből hét reggeliző még a jövőjét is optimistábban látja, mint a nem reggelizők.

gofri, r\u00e1ntotta, sal\u00e1ta, k\u00e1v\u00e9

Fotó: Ali Inay / Unsplash


A Northwestern Egyetem által végzett másik kutatás szerint a reggelizés jó hatással van az egészségi állapotra is. Ebben a tanulmányban 10 ezer résztvevő adatait vizsgálták meg, az embereket az étkezési szokásaik alapján három csoportra osztották a kutatók.

Az elemzés megállapította, hogy azok, akik reggel 8.30 előtt ettek, alacsonyabb vércukorszinttel rendelkeztek.
emberek bicikliznek

Fotó: y David Dvořáček / Unsplash


A Study Finds portálon egyébként több olyan tanulmány is megtalálható, ami szintén a reggeli egészségügyi előnyeit méltatja.

Az oldalon idézett kutatások szerint a reggeli például felkészíti a szervezetet arra, hogy több szénhidrátot égessen el edzés közben. Ezt hogyan derítették ki? A kutatásba 12 férfit vontak be, akiknek a reggeli zabkásájuk után kerékpározniuk kellett egy órát.

egy kutat\u00f3 \u00fcvegcs\u00e9be t\u00f6lt folyad\u00e9kot

Fotó: Julia Koblitz / Unsplash


A résztvevők vér- és izomvizsgálatainak eredményeit összegezve kiderült, hogy a reggeli elfogyasztása megnöveli a szénhidrátok elégetésének sebességét edzés közben.

n\u0151 edz\u00e9s k\u00f6zben

Fotó: Jonathan Borba / Unsplash


Sőt, az edzés előtti reggeli a testmozgás után elfogyasztott élelmiszerek megemésztését és az anyagcserét is felgyorsítja. Az edzés előtti könnyű reggeli tehát bizonyítottan segít gyorsabban elégetni a szénhidrátokat.

Viszont ez nem azt jelenti, hogy egy hatalmas angol reggelivel kell kezdened a napot. Inkább egyél meg egy tál zabkását friss gyümölcsökkel.