göndör hajú nő mosolyog

14 élelmiszer, amivel megállítható és megelőzhető a hajhullás

Garantáltan mindenki meg fogja találni a listán a saját kedvencét.


A hajhullás rettentő kellemetlen dolog, így megértjük, ha mindent megteszel, hogy téged elkerüljön, vagy lassítsd, ha már bekövetkezett. Samponok, balzsamok sora ígéri a megváltást, de az már csak tüneti kezelés, a hajhullásnak sokszor szervi okai vannak (például gyulladás a szervezetben). Éppen ezért már azzal sokat tehetsz, ha egészségesen élsz, és odafigyelsz, hogy szervezeted mindent megkapjon – vitaminokat, tápanyagokat, nyomelemeket.

Gasztrooldal lévén természetesen oda akartunk kilukadni, hogy az elmondottak miatt a táplálkozás is döntő szerepet játszik a hajad egészségében és a hajvesztés mértékében. Az alábbiakban – a pantene.in cikke segítségével – 14 élelmiszert ajánlunk figyelmedbe, amikkel megvédheted hajadat.

k\u00e9t k\u00e9z egy t\u00e1l toj\u00e1s tart

Fotó: Louis Hansel / Unsplash


Tojás

Remek forrása proteinnek (fehérje) és biotinnak, mindkettő erősíti a hajat, előbbi tulajdonképpen a haj egyik legfontosabb építőköve. A biotinra a szervezet keratin termelése miatt van szükség, utóbbi egy hajfehérje, elsődleges feladata a hámsejtek védelme.

Répa

Gazdag A-vitaminban, amire nemcsak a szemnek van szüksége, hanem a bőrnek és a hajnak is. Az A-vitamin a haj nedvességtartalmát biztosítja a gyökértől a hajvégekig.

Zab

Igazi vas- és cinkbánya, de bőven van benne omega-6 zsírsav is, ez mind létfontosságú a haj számára.

Spenót

Folsav, vas, A-vitamin, C-vitamin, hogy csak párat említsünk eme zöldség hajra nézve előnyös „tulajdonságaiból”. Ha nem vagy spenót rajongó, kelbimbóra cserélheted, a hatás majdnem ugyanaz lesz.

Szilva

Vékony, töredezett, fakó a hajad? Vashiányod van. Az egyik legjobb vasforrás a szilva, ennek következtében kiválóan erősít és fényesít.

s\u00e1rga \u00e9desburgonya szeletek

Fotó: Louis Hansel / Unsplash


Édesburgonya

Sok benne az A-vitamin, ami a zsír termelődését segíti, ezáltal mindig kellően nedves lesz a hajad.

Sovány tejtermékek

A kalcium nélkülözhetetlen a hajnövekedéshez, akárcsak a kazein (tejfehérje). Legyen szó joghurtról, túróról, bármi jöhet, ha még egy kis diófélével is megbolondítod, akkor a szükséges cinket is bevitted.

Avokádó

A már felsorolt vitaminokhoz hasonlóan az E-vitamin is erősíti a hajat, egy közepes méretű avokádóval pedig a napi E-vitamin szükségleted ötödét fedezed.

Napraforgómag

Az egész listáról talán a leghatékonyabban tudja megelőzni és megállítani a hajhullást, köszönhetően annak a rengeteg E-vitaminnak, cinknek és szelénnek, amit tartalmaz. Lenmaggal vagy chiával keverve omega-3 zsírsav is megy vele.

Babfélék

A bab valóságos proteinbomba, de van benne cink, vas és folsav is. Ezeket korábban már mind felsoroltuk, ebből következik, hogy a bab fogyasztása elengedhetetlen az egészséges hajhoz.

nyers v\u00f6r\u00f6s h\u00fas k\u00e9k t\u00e1lc\u00e1n

Fotó: Mel Elías / Unsplash


Hús

Szintén jó fehérje- és vasforrás, utóbbiból különösen a vörös húsokban van rengeteg. A vörös húsok amúgy is segítik a vér oxigénellátását, amire a hajtüszőknek nagy szükségük van.

Lencse, csicseriborsó

Folsavban gazdag mindkettő, ráadásul serkentik a vörösvértestek termelődését, ami a hajnövekedéshez elengedhetetlen.

Kiwi

C-vitaminban gazdag, ezzel segíti a vas felszívódását a szervezetben. Ez egyébkén elmondható általában a citrusgyümölcsökről, ha tehát a kiwit nem szereted, választhatsz mást is.

Feketebab

Folsav- és fehérjetartalmának köszönhetően erősíti a hajat. Ha vékonynak érzed a hajad, ez lesz a te élelmiszered.

​Összegzés


Természetesen nem válhat egyoldalúvá az étrended, ne csak ezeket egyed, mert akkor lehet, hogy a hajad egészséges lesz, de a tested egy másik része viszont talán megsínyli. A változatosság szintén nagyon fontos!