egy nő a szabadban a földön ül és tálból eszik

4 finomság, amiből bármennyit ehetsz, nem fogsz hízni

Egészségesek, táplálóak, finomak, nem hizlalnak – tökéletes kombináció.


Ha a zsíros ételeket alacsonyabb zsírtartalmúakra cseréled, akkor elkerülheted a hasi zsír gyarapodását anélkül, hogy csökkentenéd az adagokat – nagyjából így foglalta össze a spring.org.uk oldala az University of East Anglia kutatóinak minapi felfedezését.

Az angol egyetem munkatársai 74 ezer ember adatait vizsgálták szerte a világból. Közös volt bennük, hogy nem folytattak fogyókúrát, tehát a vizsgált időszakban nem változtattak az elfogyasztott élelmiszer mennyiségén – a megfigyeltek egy része viszont az összetétel igen, ugyanis zsírszegényebb étrendre tért át.

Dr. Lee Hooper és csapata azt találta, hogy a zsírszegény étrendre váltóknál a vizsgált időszak végére 1,6 kilógrammal kevesebbet mutatott a mérleg és a csípőjük átmérője is csökkent valamelyest. További pozitív hatás, hogy ezeknek az embereknek csökkent a vérnyomása és a rossz koleszterinszintje is.

Melyek a zsírszegény ételek?

  • Joghurt: jóval kevesebb zsírt tartalmaz, mint a vaj és a sajt. Ha mégis ragaszkodsz utóbbiakhoz, váltsál zsírszegény light verzióra.
  • Zsírszegény tej: hasonlóan a joghurthoz, ez is kevesebb zsírt tartalmaz mint a többi tejtermék
  • Zöldség és hozzá mártogatósnak farm öntet: a chips, a süti és a többi kevéssé egészséges snack helyett. A zöldségek olyan kevés kalóriát tartalmaznak, hogy még az is belefér, ha készítesz hozzájuk mártogatósnak két kanál farm öntetet (majonéz, tejföl, vagy joghurt alaphoz fokhagymát, hagymát, mustárt, kaprot, borsot, pirospaprikát, petrezselymet tegyél)
  • Gyümölcs: a friss, lédús gyümölcsök (alma, dinnye, eper, barack) zsírtartalma, akárcsak a zöldségeké, gyakorlatilag zéró, úgyhogy nyugodtan lehet enni őket, amíg kívánja az ember, nem fog hízni tőlük.