egy nő papírt tart a kezében, bevásárlókocsi és zöldségek
Fotó: wavebreakmedia / Shutterstock

3 élelmiszer, ami meglepő módon egyáltalán nem hizlal

Problémáid akadtak a súlyoddal? Valószínű, hogy a cikkben található élelmiszereket te egyáltalán nem is fogyasztod, pedig sokat segítenének neked.


Az elhízás elkerüléséhez nem kell sanyargatnod magad. Sőt, továbbra is finom ételeket fogyaszthatsz, csupán annyit kell tenned, hogy az alábbi listán található egészséges ételeket beépíted a hétköznapjaidba.

Ez is érdekelhet: 17 élelmiszer, amivel a leghosszabb válságokat is átvészeled

1. Extra szűz olívaolaj

ol\u00edvaolaj z\u00f6ld levelek

Fotó: blackieshoot / Unsplash


Az olívaolaj szinte bármilyen élelmiszerrel párosítható.

Bár olaj, kifejezetten egészséges. Egy evőkanál 14 gramm egészséges zsírt tartalmaz, beleértve az egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírokat is, amik segítenek kordában tartani a koleszterinszintet és megelőzik a szívbetegségek kialakulásának kockázatát. Mivel a zsírokra szüksége van a szervezetünkre tápanyagok és vitaminok felszívódásához, így az egészséges extra szűz olívaolaj tökéletes választás erre a célra. Add hozzá a kedvenc salátádhoz és már kész is a tökéletes harapnivaló.

2. Tojás

toj\u00e1sok

Fotó: Raiyan Zach / Unsplash


Ha szeretnéd elkerülni a magas kalóriatartalmú ételeket, vagy esetleg gluténmentes harapnivalóra vágysz, akkor a te kedvenc ételed minden idők legsokoldalúbb élelmiszere, a tojás lesz, ami tökéletes zsír- és mikrótápanyag-forrás. Sőt, olyan elemeket tartalmaz (D-vitamin és biotin), amiket nehéz más élelmiszerrel a szervezetedbe juttatni.

5. Zab

zab egy feh\u00e9r t\u00e1lban

Fotó: Jocelyn Morales / Unsplash


Mire van szükséged ahhoz, hogy energikus legyen a napod? Egy bőséges reggelire!

Több kutatás is bebizonyította már, hogy azok, akik mindennap reggeliznek, általában sokkal karcsúbbak és könnyebben is tartják a súlyukat. A zab nemcsak azért tökéletes reggeli alapanyag, mert megfizethető, de még rengeteg rostot is tartalmaz, ami elősegíti a teltségérzetet, vagyis sokáig nem leszel éhes. A zabot kombinálhatod banánnal, eperrel vagy más piros gyümölcsökkel. Vagy próbáld ki a mi kedvencünket, a mákos-narancsos mandulatejes zabkását.